Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smolinsk
#298905
Fjernesyn slukker af sig selv efter 20 min lige meget hvad jeg, det slukker kun når jeg spiller Playstation 4 ikke når jeg ser tv kanaler eller bruger tveet til andet.. Jeg har prøvet alt føler jeg, har rodet alle de timer indstillinger der er på tveet og også på Playstation. Meget underligt og unormalt, hvad gør jeg? Synes jeg har prøvet alt..
Mit tv er et sony KD-65X8505c
Senest rettet af smolinsk 25. jun 2019, 13:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298908
Har du prøvet et andet HDMI-kabel eller en anden HDMI-port på tv'et?

Er det muligt at afgøre om tv'et går i standby eller om skærmen blot bliver sort? Jeg oplever stadig udfald med sort skærm med min PS4 Pro. Her vender billedet dog tilbage efter 1-2 sekunder. Hos mig hjælper det at genstarte PS4 Pro, men det kommer igen med jævne mellemrum.
Af smolinsk
#298922
Skærmen går i sort og der står bare hdmi indgang oppe i toppen ikke andet, og så slukker og tænder jeg tveet igen..

Har ikke prøvet at skifte hdmi kabler endnu..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298926
Du kan i første omgang prøve, at skifte output på PS4 (jeg antager at det er en Pro, da den almindelige ikke burde stresse signalet så meget?) til YUV420 i stedet for RGB. Hvis det løser problemet, så er det båndbredde den er gal med. Der er dog også den mulighed, at PS4 lukker ned pga. varme. Det er ikke uset, at den brænder for varm.
Af smolinsk
#298928
Men det er ikke ps4eren der slukker, det er tv der går i sort skærm hvert 20 min, ps4eren køre stadigvæk i baggrunden kan jeg høre...
Af smolinsk
#298929
Rasmus Larsen skrev:Det kunne godt lyde som noget i samme boldgade. Hvis der står HDMI-indgang oppe i hjørnet, så er skærmen i hvert fald stadig tændt og så må det være et udfald på signalet fra PlayStation.

Også når det er præcis efter 20 min hver gang?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298934
Kunne du ikke teste om TVet reagerer på input-vælgeren på fjernbetjeningen næste gang? Altså sidde klar og trykke på knappen med det samme, så du kan se om der stadig er billede på? Det er lidt svært at fejlsøge når der ikke er helt klarhed over hvilket enhed, der lukker ned.