Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292324
Jeg synes heller ikke du skal begive dig ind i en diskussion af hvad "normalt brug" dækker over. Og det skal LG for så vidt heller ikke bestemme. Det er klart, at hvis du har brugt den som digitalt skilt med 100% stationært indhold 24/7, så vil de fleste nok kategorisere det som unormalt, men hvis et firma skal begynde at lave regler for hvad det er ellers er "normalt", så er vi på afveje.

Vi forsøger, at oplyse om, at stationære elementer kan give problemer, men jeg har ikke kendskab til tests, som reelt set tester "hvor lidt eller hvor meget" der skal til. Rtings har testet om stationært indhold giver burn-in og det gør det naturligvis. De har bare ikke testet hvor varieret skærmen skal bruges før eks. et logo vist periodisk på skærmen brænder sig fast. Det er reelt dette man som forbruger har behov for at vide. Der er nok ikke nogen, der er i tvivl om, at CNN kørt 24/7 vil blive et problem, så den test behøver de ikke fortsætte.
#292357
Husk lige at tage nogle billeder af TV'ets kanter og samlinger inden afhentning.
Der har været et par historier her på forum, hvor samlingen af TV'et efter service ikke var helt i top...
:)
#298767
bbplayer skrev:
Flomsen skrev:Eller måske droppet alt omkring Oled og købt sig et Qled O_O
Så du mener han sælger sin ombyttede OLED og køber et LCD tv? Det lyder da ikke godt.

Ja hvorfor ikke, jeg gjorde det selv efter 3 x Oled som fik Burn-in 8-)
#298783
Flomsen skrev:
bbplayer skrev:
Flomsen skrev:Eller måske droppet alt omkring Oled og købt sig et Qled O_O
Så du mener han sælger sin ombyttede OLED og køber et LCD tv? Det lyder da ikke godt.

Ja hvorfor ikke, jeg gjorde det selv efter 3 x Oled som fik Burn-in 8-)
Jeg vil ikke kalde det uheld, for med 3 skærme, indenfor en OLED's levetid, må det jo være dit tv mønster som bare ikke egner sig til dette, og så har du nok truffet det rigtige valg, jeg ville heller ikke se tekst tv hele dagen og lignede på mit, og jo det har haft retention men burn-in synes jeg ikke min C6 er særligt ramt af, og nu bruges den mindre på soveværelse end førhen.

Hvornår skulle du have haft de 3 OLED skærme? Synes ikke du har skrevet et indlæg om OLED men om alt andet herinde de senere år, skulle 3 skærme med fejl være gået udenom din deltagelse herinde? eller brugte du en anden bruger eller?