Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mich@el
#298572
Er der nogen, der har input til, hvad jeg - eventuelt - vinder ved at købe Sony's nye model AG8 i forhold til forgængeren AF8? Udover 'småting' som stemmestyring og indbygget Chromecast synes AG8 ikke at bygge på en større teknologisk udvikling i forhold til AF8, som jeg ser det?

En 65" AF8 kan fås til 14.000,- hvorimod en 55" AG8 koster 19.000,-.

Efter at have læst anmeldelsen af AG9, som jo ikke synes at være banebrydende i forhold til AF9, opstår spørgsmålet naturligt nok, om det samme forhold gør sig gældende mellem AF8 og AG8...
Af Eivind
#298573
De er fysisk forskellige - AG8 er nemmere at vægmontere ..... af det korte kig jeg fik synes jeg at AG8 minder lidt om LG C8 rent mekanisk
Brugeravatar
Af bbplayer
#298579
Panel og design er nok det største i dag. Android Oreo har ikke nok i sig, til at vælge nextgen af et tv, det får man alligevel, når alle mener Android opgraderes i flere år, som indtil nu har været korrekt.

Så skal man måske se på økonomien som også er nævnt? 65" AF8 til 14.000,- er da 5000 mindre en AG8 i 55" og mindre skærm. Det burde være et enkelt valg. Havde det nu været A1 65" så var det nok lettere at sige AG8 :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298586
Hvis vi snakker her og nu, så er det jo intro-priser vs. udsalgspriser. Det regnestykke vil aldrig falde ud til den nye models fordel. Der sker så lidt fra år til år, at det næsten altid vil være et bedre køb at tage den gamle model. Og at spare 5000 kr. og samtidigt få 11" mere er nærmest en no-brainer.
Af Gromit
#298593
Som nævnt, så er SONY 65" AF8 til 14.000,- er pr. dags dato noget nær det ultimative bedste fladskærms valg og køb - sammenlignet med AG8/AG9 og deslige - hvis man kigger på det økonomiske budget, besparelsen og selve billedkvaliteten.

Denne beslutning er dog helt op til den enkelte.
Af Supergris
#298595
Torben Rasmussen skrev:Hvis vi snakker her og nu, så er det jo intro-priser vs. udsalgspriser. Det regnestykke vil aldrig falde ud til den nye models fordel. Der sker så lidt fra år til år, at det næsten altid vil være et bedre køb at tage den gamle model. Og at spare 5000 kr. og samtidigt få 11" mere er nærmest en no-brainer.
Er det en skrivefejl, du skriver "11""?
Mit regnestykke giver 10" (65" - 55")...

Hvis det skal være helt nøjagtig, er det vist (64,5" - 54,6") 9,9".
Af Mich@el
#298666
Kan se AG8 allerede er på vej ned i pris efter få uger på 'hylderne' (16.499,-).

Men for sa… da.. Hvis man nu et kort øjeblik ser bort fra priserne; hvor er jeg godt nok i tvivl, om det skal være en 55" eller 65". Med en afstand til TV'et på godt 3,4 m er jeg godt klar over, de fleste vil 'RÅBE' 65", men jeg ikke overbevist endnu. Er ikke total filmfreak og har som sådan ikke behov for en biografoplevelse i stuen. Selvom flere mener, 65" allerede er småt 'i vore dage', synes jeg, jeg skal bevæge hovedet fra side til side, når jeg står foran en 65"... èn ting er den 'teoretiske' betragtningsvinkel, noget andet er øjets 'fokusareal' Nå, det hører vist til i en anden tråd - jeg er nok blevet gammel før tid... ;;)