Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#298240
MPEG4 synes jeg nu er ret normalt at fremhæve, særligt fordi den almindelige køber er bekendt med det efter overgangen til MPEG4. HEVC fremgår også som regel af specifikationslisterne.

'DVB UHD-1 Phase 1' og 'DVB UHD-1 Phase 2' er dog arbejdsnavne. Det er ikke noget, der er tiltænkt markedsføring eller specifikationslister heller. Der var også arbejdsnavne dengang man gik over til MPEG4 mv. De blev heller ikke brugt. Som nævnt i debattråden, jeg linker til, så kan man ikke snakke om, at et TV har 'DVB UHD-1 Phase 2'. Der dækker over de ting, som broadcastbranchen gerne vil i fremtiden, men producenter af TV eller set-top bokse kan jo vælge at se bort fra flere elementer, f.eks. NGA (Dolby Atmos, DTS:X mv) eller noget andet. Man må tjekke hvad der konkret understøttes. På samme måde som at HDMI 2.1 på specifikationslisten ikke automatisk giver alle de valgfri HDMI 2.1 funktioner (VRR, ALLM, QMS osv.).
#298453
LG har bekræftet, at deres USB WiSA Dongle kommer til salg hos bla. B&O’s egne butikker. Der kommer også en 3. part WiSA modtager, men de ved ikke hvem der vil føre den eller om den kommer til Danmark. Vi prøvet at få dato og pris ud af dem.
#298480
Sådan forstår jeg det. Jeg har fået svar fra LG ang. tilgængelighed, men da det er LG Innotek, som laver donglen, så er de ikke direkte forbundet med LG Electronics, som er dem vi taler med, så de kan ikke sige noget om hvad prisen er. De mener dog, at den skulle være klar hos B&O nu.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#298484
Torben Rasmussen skrev:LG har bekræftet, at deres USB WiSA Dongle kommer til salg hos bla. B&O’s egne
butikker. Der kommer også en 3. part WiSA modtager, men de ved ikke hvem der vil føre den eller om den kommer til Danmark. Vi prøvet at få dato og pris ud af dem.
Billede Tak Torben.

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#298547
Billede
Nightwolf skrev, han havde været i Operaen til B&O forpremiere på Harmony. Han fik lidt at vide om fremtidige produkter og priser og størrelser, men det er stadig tys-tys.

Fremtidige produkter: Må klart være den B&O WiSA centerhøjttaler på mit billede. :p
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 326