Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scorpiodkfyn
#298456
Hej.

Jeg står og skal til at købe et billigt 55" 4K TV, til under 4000.-

Valget er faldet mellem de her 2 Samsung modeller.


Jeg kan ikke gennemskue hvilket et af de 2 der er bedst, er der nogen her inde der kan fortælle mig det? O-O

De koster henholdsvis 3333.- og 3000.-

Link: https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100433473

Link2: https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100411023
Af jng
#298481
Grandahl skrev:Nej 7172 er at foretrække, det er klart
Er det ikke lidt risikabelt at foretrække en model, som Samsung Danmark/Nordic, som jeg ser det, ikke kender til?
Af Globulus
#298486
jng skrev:
Grandahl skrev:Nej 7172 er at foretrække, det er klart
Er det ikke lidt risikabelt at foretrække en model, som Samsung Danmark/Nordic, som jeg ser det, ikke kender til?
UE55NU7172:

U = TV
E = Europe
55 = Skærmstørrelse
N = 2018
U = UHD
7 = Serie
1 = Model i serie
72: Design, fod, farve

Tror du der er tale om en eller anden form for parallelimport eller hvad forsøger du at sige med dit indlæg?

At Bilka/Føtex sælger dette modelnummer mens Elgiganten sælger 55NU7105 handler vel mest af alt om at undgå at skulle foretage prismatch.
Af jng
#298488
Jeg skrev det, jeg skrev, fordi jeg for nogle år siden købte en Galaxy S6 i en dansk webshop. Da der senere udkom en opdatering, der muliggjorde “opkald via wifi”, kunne jeg ikke få denne opdatering, fordi apparatet ikke havde været omkring Samsung Nordic (andre opdateringer OK). Så lærte jeg det.

De forskelle, Samsung laver i modelnavnene, plejer at være i den række bogstaver, der følger efter nummeret.

7172'eren findes fx på Samsungs ungarske site.

Jeg har generelt ingen problemer med parallelimport, men jeg vil ikke købe et parallelimporteret Samsung-produkt.
Af Globulus
#298500
Nåja, det er så ovre i en anden grøft. Når du endelig endte op med et LG med IPS-panel var der også denne bedre model af samme årgang som de seneste uger har kostet 4.444 kr. men nu er sat ned til 4.222 kr.:
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100458643

Der har lige været en diskussion om det her: viewtopic.php?f=2&t=48316

5.000 kr. er mange penge at give for et 55UK6400 som end ikke er et rigtigt 4K TV (RGBW pixelstruktur - 2880 x RGB + 960 x W giver næsten det samme antal subpixels, men det er ikke det samme som 3840 x RGB).

Sket er sket, men jeg synes lige jeg ville nævne det af hensyn til andre der læste med her.

Men uanset hvad, så får man meget TV for pengene nutildags.
Af Supergris
#298503
LG 6er-serien er IKKE et TV, der normalt bliver anbefalet. Der findes bedre bud i prisklassen, og 5000 kr. er ALT for dyrt!

Var det en sælger, der fik dig overtalt til at betale betydeligt mere, for et dårligere TV, end du oprindeligt kiggede på, eller væsentligt dårligere end det LG 55SK8100 fra Bilka, Globulus linker til?
Af Grandahl
#298507
Hold da fast fik de virkelig prædiket et LG 6 serie på dig til 5000kr, ked af at sige det.. Det var et mere end tvivlsomt valg, jeg ville i den grad synes jeg fik meget lidt for pengene...

Har du selv valgt den, eller var der en sælger til at hjælpe dig ?
Af Scorpiodkfyn
#298508
Det var en sælger der anbefalede Tv'et!
Han var meget overbevisende i at det var MEGET bedre end de 2 modeller som jeg linkede til tidligere... :(
Er jeg blevet taget i r....?