Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morten.nielsen
#298367
Hej folkens

Jeg står i den situation, at jeg for nyligt har købt mig et LG C8 55" (inkl. kalibrering ved Power), men er kommet i tvivl om det er det rigtige for mig.

Det er egentlig primært fordi jeg kan se, at Samsung Q8DN er kommet længere ned i pris.

Jeg bruger primært mit TV til film og serier, men også lidt hygge-FIFA på PS4.

Sidder i et forholdsvist lyst rum, og kan da også godt se der er en del genskin i C8'eren. Spørgsmålet er om det er bedre med Q8DN?

Og generelt set skal jeg nok vænne mig til billedet, som føles noget anderledes.
Vil Q8DN minde mere om mit gamle LCD?
Synes jo eksperterne siger OLED er vejen frem, men det er svært for en gennemsnitlig bruger som mig :D

Det skal lige siges, at jeg kommer fra et 9 år gammelt Samsung LCD TV på 40", som jeg har været godt tilfreds med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298368
Q8DN vil ikke have mindre genskin end C8.

Har du tjekket hvilken HDMI-port der er kalibreret og kopieret indstillingerne til øvrige input? Det kunne tænkes, at du så på en forkert ikke-kalibreret billedprofil.
Af morten.nielsen
#298369
Torben Rasmussen skrev:Q8DN vil ikke have mindre genskin end C8.

Har du tjekket hvilken HDMI-port der er kalibreret og kopieret indstillingerne til øvrige input? Det kunne tænkes, at du så på en forkert ikke-kalibreret billedprofil.
Okay, tak for oplysningen :)

Har ikke tjekket hvilken. Hvordan finder jeg ud af det? Og kopierer for den sags skyld.
Indtil videre har jeg i øvrigt slet ikke brugt HDMI, hvis det har noget at sige.

Kun TV og indbyggede apps har været testet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298379
Power kalibrerer kun én HDMI-port, så du skal nok prøve at skifte til en af de andre inputs og se hvor der er justeret på hvidbalancen. Hvilken farveprofil står TVet i? Den bør stå på “Film” på den port, som er justeret.
Af morten.nielsen
#298459
Er der andre der har input?

Nogen der har erfaringer med Q8DN?

Begynder at opleve flere problemer med C8.

Blandt andet hopper cursoren på fjernbetjeningen ofte fra med beskeden "Bluetooth-tjenesten skal initialiseres". Jeg har forsøgt med diverse guides på nettet, men det lader ikke til at virke. Efter noget tid, hvor TV'et har været slukket, får jeg som regel mulighed for at tilføje fjernbetjeningen igen.

Det samme gør det trådløse netværk, hvor jeg slet ikke kan få lov til at aktivere det igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298461
Jeg kender ikke til problemer med fjernbetjeningen, men det lyder godt nok belastende. På billeddelen vil Q8DN dog være et skridt ned og vær desuden opmærksom på de smalle betragtningsvinkler, hvis I har flere kiggepositioner i stuen.