Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298356
Hey.
For et par dage siden købte jeg et budget 55" tcl 55dp660. Ok om aftenen, men det mangler bare en masse brightness og skyggeområder er ikke gode synes jeg ikke, specielt ikme når der bare en lidt lys i hytten. Det vidate jeg ved køb, men havde forventet mere.

Det er derfor på vej retur, men har lidt ekstra mønt på kontoen til det.

Krav:
God brightness, da tv er i en relativt lys stue
Jeg har haft tcl. Oppe at stå der, og 55 er fint, men 65" vil være bedre.

90% af brugen vil være blu-ray, netflix og amazon prime med tiden. Hbo bruger vi også, men kvalitet på deres streamjng er håbløst dårlig. Der bliver ikke spillet. Med tiden vil jeg have 4k bluray afspiller. Jeg bruger lyd fra reciever, så indvendig lyd i tv er uden betydning.

Med andre ord: bedst muligt tv, behøver ikke en hulena masse indgange, men god lysstyrke, og gerne lidt smæk på farverne. Jeg kommer fra et sony kdl-40w5500.

Takker på forhånd.
#298366
Du tænker måske på 7105? Den er på tilbud i denne variant:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

Det er en low-end model med 50 Hz panel, men dog med den lækre fjernbetjening. XF90 vil helt klart have et bedre billede, men koster så også markant mere.
#298401
Størrelse vs kvalitet er svær. Jeg havde nok personligt taget en større skærm, hvilket jeg også gjorde i sin tid, da jeg rykkede til 65” og OLED var absurd dyrt i den størrelse. I dag havde jeg nok forsøgt at skrabe de sidste kroner sammen til en 65” OLED, da merprisen ikke er så eksorbitant som førhen.
#298431
Selvom jeg klart foretrækker OLED over LCD, så skal heller ikke undervurdere den forskel de ekstra 10" giver, så for mig ville det afhænge af afstanden til TV'et:

under 3,5m - så ville jeg vælge en 55" OLED
mellem 3,5 og 4,5m - så er det hip som hap
over 4,5m - så ville jeg vælge 65" LCD
#298438
Tak for svar. Kæresten skal lige med ind over, mit valg ligger mellem sony XF9005 65" eller LG Oled.
Tror størrelse vinder over OLED.

Jeg returnerer min TCL 55DP660 i dag. Jeg har været super tilfreds med det, da jeg endelig fik indstillet det ordentligt. Om dagen er det dog håbløst i forhold til min stue. Det lysindfald der kommer gør, at det er umuligt at se tv om dagen og først på aftenen. lige nu er det altså reelt kun "godt" i et par time, og min gamle Sony KDL-40w5500 gjorde det på lysstyrken alene væsentligt bedre.

Jeg vil se dem side-by-side i aften, og købe, når pengene er til det rette.

Tak for input indtil nu:-)