Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperth92
#298335
Står lige på vippen til at købe et philips oled 903 i elgiganten ved hjælp af rentefri finansiering over 36 måneder.

Af hvad jeg har læst mig frem til er det et fremragende tv med god lyd.

Hvad jeg så tænker over er om der kommer drastiske forbedringer de kommende 3 år, hvis der er nogen der ved der ?
Brugeravatar
Af TBC
#298336
Jeg ville ikke være bange for at købe et 2019 OLED. Hvis du alligevel skal bruge det i en relativ kontrolleret setting som en normal stue, får du næppe noget markant bedre at gøre godt med de næste 3 år.

Den eneste joker jeg kender til på rygtebasis er at Samsung antages at barsle med et QD-udrustet OLED, som ville kunne højere lysstyrker og renere farver ved de højeste lysstyrker, med samme gode kontrast på pixelniveau som almindelig OLED - Det vil nok primært vil være at regne som en fordel i meget lysforurenede setting, da nutidens OLED allerede kan være lysere end det er behageligt at se på i et mørkt rum og det trods alt er begrænset hvad øjet kan skelne af nuancegrader i de allerhøjeste lysstyrker nær udmattelses og smertegrænsen (i den setting man nu ser det).

Og så er der naturligvis microLED skærmene, hvis man er til de HELT store skærmstørrelser som et potentiale over de næste 3 år -

Begge ting vil formentligt være markant dyrere når det rammer consumermarkedet end et ordinært OLED anno 2019.
Senest rettet af TBC 9. jun 2019, 07:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af hans123
#298337
Kan du vente 5 år er der sikkert noget meget bedre på vej .

Men oled er blandt de bedste tv nu. Uanset mærke.

Køb det bare nu og nyd billedet. Om 3-5 år snakker vi 8k tv og en masse bedre ting
Udvikling går sjældent ikke i stå på billed siden
Brugeravatar
Af TBC
#298338
4K opløsning giver dårligt mening på et lille 55-65 tommer TV i den normale seerafstand - 8K kræver langt større skærme end i dag for reelt at give mening. Husk at når vi går i biografen og ser en såkaldt 4K film hvad enten det er på Blu-ray, iTunes eller Netflix, så er det med fortsat relativt få undtagelser som reglen opskaleret 2K vi ser på.
Brugeravatar
Af bbplayer
#298339
Når du vil tænke sådan, så skal du købe en 2019 model, og ikke en 2018 model, du har gang i nu.

Se på LG's nye serie C9 , eller på Sony AG9 model, der er dog mere fremtidssikring lige nu i C9.
Af Pippse
#298340
Jeg ville anbefale dig at købe et LG c8 som er fra sidste år. Koster 8888 og er noget af det bedste oled billede du kan få, det har en god lyd direkte tvet, så billigt! Jeg er vildt glad for mit. Kan varmt anbelafe det..
Af kaja69
#298363
Jeg overvejer også OLED903. Årsagen er bl.a. (efter at have læst mange tests) design, samme høje billedkvalitet som resten af OLED 2018 klassen, højeste lysniveau (ser meget fodbold i dagslys) og bedste integrerede lyd samt Android TV Oreo. Der mangler Dolby Vision, hvilket er irriterende, men jeg usikker på om det er et issue. Har også set på Sony AF8 der stadig har reference status herinde. Virker fedt på alle områder og kan kåbes i 65" til en god pris, men jeg hører det har et klart lavere lysniveau ift Philips (og LG)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298365
bbplayer skrev:
Torben Rasmussen skrev:HFR er ikke tæt på i filmverdenen. Det bliver ikke de næste 3-5 år du får film i 48, 60 eller 100 Hz.
I skrev dette i 2011 :)

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1320755307

Det blev så ikke til noget?
Jo, Hobbitten blev skudt i 48 fps til biografen. Der er ingen der har set den version på disc og ej heller ret mange andre film. Der findes enkelte skiver med indhold i mere anstændig framerate, men ingen af de store film ser ud til at være på vej i dét format.