Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297467
Det er jo ikke sikkert at alle dine film ligger på samme CDN, så hvis én server har dårlig svartid, så behøver det jo ikke påvirke alt indhold.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#297924
Seneste tilføjelser i 4K/HDR:
The War of the Worlds (1953)
Rambo III
The Karate Kid (1984)
The Possession of Hannah Grace
The LEGO Movie
Bond: You Only Live Twice
Bond: The Spy Who Loved Me
Bond: Tomorrow Never Dies
Bond: On her Majesty’s Secret Service
Invasion Los Angeles (1988)
Free Solo
Snow White & the Huntsman
How to Train Your Dragon: The Hidden World
A Dog’s Way Home
Step Brothers
Slime time
The Seawolf
Flipping the Script
Overwatch: Be the Hero
Naturestyle: Hokkaido
Not Bad
Ode to Muir: The High Sierra
Stay Tuned
Reverence: A Journey Into Fear
Life Cycles
Galapagos: Realm of the Giant Shark
First Kiss

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944
Af lommeregner
#298259
Black Hawk Down er kun i HD hos mig
Af CSP
#298262
Det er så mystisk det der foregår på Apple tv nogen gange, især i DK - I weekenden startede Black Hawk Down op i fuld 4K Dolby Vision ved mig, kæmpe fornøjelse at se, nu er den kun i HD.

Lagde mærke til at nu hvor den er tilbage i HD så er introen med Columbia Pictures (Sony) væk og nu starter den direkte i filmen, dette skyldes at i DK varetages rettighederne desvære ikke af Sony, men i stedet Revolution studios (muligvis SF film) som ikke distribuerer 4K DV på iTunes, så det er slet ikke sikkert den kommer tilbage i 4K Dolby Vision i DK, som den ellers allerede er på de fleste andre markeder på iTunes.

Det kan være midlertidigt at den var tilgængelig i 4K DV inden apple opdagede at den pågældende titel har andre rettighedshavere her i DK. Det er desværre set før som f.eks. med film som Point Break og The Nice Guys, som enten har været i 4K DV (Point Break) i DK eller er det på andre iTunes stores (The Nice Guys), igen formegentlig pga. de forbandet rettigheder hvor de 2 nævnte titler varetages af Warner undtagen i DK - og få mig slet ikke i gang med Lionsgate som er helt og aldeles håbløse på det danske marked med kun HD og 25 fps., mens de på andre markeder tilbyder hele pakken med 24 fps., 4K og HDR!

Afskaf de regionale rettigheder så der kan blive ens vilkår på tværs af landegrænser, vi skriver 2019 - digitalt indhold skal ikke kunne styres af noget så ordinært som geografi.
Af Wood
#298286
Ja utroligt... Black Hawk Down findes naturligvis allerede i 4K DV udgaven på adskillige pirat sider... Det giver os forbrugere en række dilemmaer vi skal håndtere.... skal vi skifte iTunes konto til et land med 4K DV udgaven, downloadet den fra en af de mange pirat sider, nøjes med at se den i HD udgaven eller bare vente...
Rettighedshaverne taler så meget om piratkopiering, men de glemmer i al deres snak at tænke på de basale behov og ønsker hos brugerne og deres tossede regler, som tvinger mange brugere til at omgå deres regler på den ene eller anden måde (som ikke er så svært).
Jeg kan ikke lige se, hvorfor jeg skulle købe den i HD udgaven... så hvis rettighedshaverne ønsker at sælge til mig ja så må de tilbyde den i bedst mulige kvalitet til en rimelig penge forstås.
Af MickDK
#298287
+1

Jeg er generelt glad for min ATV4K box. Også selvom jeg aldrig har haft større bøvl med at sætte noget så frustrerende "brugervenligt" op.... det tog 3½ time!

Og den har sparet mig for +2000 kr ift hvad jeg ville have skulle give hvis jeg havde købt 4K HDR skiver.

Men jeg er dødtræt af at jeg nogle gange ikke kan streame en film jeg har købt. Det har intet med min forbindelse at gøre da andre film (også 4K HDR) virker fint, det er bare et issue der rammer nu og da - og lidt random hvilken film (men typisk den man har sat sig for at se ;)).

Køber efterhånden færre og færre film på iTunes nu da jeg ikke synes Apple skal belønnes for deres måde at behandle kunderne på og tekniske issues - og til gengæld flere 4K HDR film på skiver. Der skal jeg så tvinges til at se diverse advarsler om piratkopiering osv....

Det er næsten som om filmselskaberne m.v. vil have vi skal blive pirater allesammen! Sådan nogle tumber!

:(
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 68