Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#297641
Tror du selv TV laver sådan noget? Du må være opmærksom på hvordan programmer kan optages, live , pre-recorded osv... Synes ikke du kan finde fejlen i dit tv, nok mere i signalet.
Af henrik.yde
#297645
TV-signalet bliver jo ikke på magisk vis forvandlet til guld inde i apparatet. Så groft sagt, kommer der lort ind kommer der også lort ud.
Af Ib Olesen
#297669
bbplayer skrev:Tror du selv TV laver sådan noget? Du må være opmærksom på hvordan programmer kan optages, live , pre-recorded osv... Synes ikke du kan finde fejlen i dit tv, nok mere i signalet.
Det er ikke uskarpt på samme måde på et andet TV i huset. Kun på LG OLED, og det har ikke været sådan tidligere.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297670
Jeg kan også se studie optagelser som står godt, og gade optagelser som ligner l.rt , og fodbold hvor det bare spiller, og så Axelsen hvor det hakker men har intet med mit C6 at gøre, når det var.

Du kan altid slå alt fra, tætteste "billede profil" er "GAME" profilen, der bruges intet af disse smarte tv poleringer som skulle rette på pixels eller gøre det jævnt. Får du samme fejl i denne udover du indstiller farver og intet andet, så har du et signal problem.
Brugeravatar
Af bbplayer
#298228
Nu synes jeg lige denne tråd, trængte til en bump! :)

Mens jeg følger valg aften på begge kanaler, DR1 og TV2 HD, så kan vi i denne tråd godt blive enige om at TV2 har skåret godt ned i fjerntv budgettet.

Der er alt for ofte udfald, og kvaliteten af deres billeder på TV2 News er ofte i SD og meget sløret.

Så Trådstarter ser nok problemet særligt idag, hvis dette også bemærkes på TV2 idag, også selvom kanalen er HD på TV2 og News.
Der er DR1 altså bare bedre, så er det måske også en højere bitrate der.
Brugeravatar
Af bbplayer
#298235
hans123 skrev:Sidder og ser TV2 valg via Yousee på et 65” dx900 fra Panasonic


Ser da ganske fint ud med de live optagelser.
Enten er dit tv ikke stort nok, eller så har du en masse motion aktiveret, eller en kedelig sharpness på fuld skrue. På Sony skærmen har jeg slået alt fra, så ingen smarte motion fixes.

Eller så er Sony skærmen bare ikke glad for TV2 :) DR1 klarer den rigtig godt de sidste mange timer, udover DR lige havde nogle udfald et par gange men det var udfald, ikke kvaliteten af transmissionen.

Har lige checket bitrate i VLC, og TV2 News er ca. 10Mbit på Canaldigital, og 8Mbit på DR1 , så det kan ikke være bitrate som gør meget der.

Vigtigt er, du skal ikke se på studie billeder, du skal se på deres live transmissioner, hvor studie er max billede, og så viser de skiftevis fuld skærm eller mindre billede fra remote lokation, og der er billede altså mere sløret.
Af Ib Olesen
#298241
bbplayer skrev:Nu synes jeg lige denne tråd, trængte til en bump! :)

Mens jeg følger valg aften på begge kanaler, DR1 og TV2 HD, så kan vi i denne tråd godt blive enige om at TV2 har skåret godt ned i fjerntv budgettet.

Der er alt for ofte udfald, og kvaliteten af deres billeder på TV2 News er ofte i SD og meget sløret.

Så Trådstarter ser nok problemet særligt idag, hvis dette også bemærkes på TV2 idag, også selvom kanalen er HD på TV2 og News.
Der er DR1 altså bare bedre, så er det måske også en højere bitrate der.
Ja, der er meget forskel her på valgaftenen :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#298246
Det er der heller ikke sagt udover trådens emne startede der. Så var klare beviser for kvaliteten af transmissionerne som så ringe ud, selvom man har et tiptop tv og signal.

Jeg fik da også forklaret at DR1 stod rigtig godt hele tiden :)
Af Ib Olesen
#299332
Jeg tror ikke vi kommer det nærmere. Fakta er bare et det TV pludselig opfører sig mærkeligt.

Nu sad vi her forleden dag og så Badehotellet. I det ene øjeblik står billedet 100% skarp som det skal, så skifter de kameravinkel (scene) i så står det lidt sløret og TV-logoet i toppen af skærmen til venstre, står meget uskarpt. Så skriftes der kameravinkel (scene) igen, så står det hele 100% skarpt - igen!

Den er ikke længere. Det opfører sig underligt uden have ændret på indstillinger. Mærkeligt.

Tror jeg skriver til LG ...
Af Supergris
#309669
Jeg kan huske, jeg har oplevet det samme, mens jeg så Robinson på TV3. Så vidt jeg kan huske, var forskellen størst, da de ikke sendte i HD.
Jeg tror ikke det har noget med TVét at gøre, men noget med den kanal, man ser, at gøre...