Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298109
Hej

Samsung reklamerer for at de kan fjerne “Den sorte væg” fra stuen ved at vise billeder på skærmen når den er slukket.

Hvordan vil strømforbruget være i denne tilstand ? Det samme som tændt ?
Kan billederne ligge på tv’et ? Altså fx egne billeder eller skal de hentes fra nettet/server ?

Kan lidt godt li ideen om at skærmen er en plakat når det ikke viser film/streaming

Mvh
Eivind
#298112
Hej Eivind

Jeg har haft samme tanke - og er kommet frem til at TV'et jo ikke kan vise et billede på andre måder end når det viser et TV-billede. Altså må det bruge ca samme mængde strøm, som når det er "tændt".
Og så må jeg godt nok indrømme, at det strider lidt imod den allesteds nærværende klima problematik. :)

Billederne vil jeg formode kan ligge på TV'et - eller måske en USB-pen - eller hentes fra nettet.
#298148
Vi testede det tilbage da vi så på The Frame, hvor vi også lavede nogle strømmålinger og gav et overslag på hvad det ville koste at have billedrammen aktiv:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1509690202

Ja, TV'et er tændt som normalt, så det vil bruge ret meget strøm imens. Billederne skal overføres til TV'et, hvis vi snakker om Q-serierne. Du kan ikke sætte en "kø" op, hvor billederne vises i rotation.