Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CTx
#297995
Hej Flatpanels,

Vi er ved at bygge et nyt hus og har, af mange årsager, valgt at lave stuen ret lille. Det bliver et aflangt rum på 5,7 x 2,86 meter.

I vores nuværende hus har vi haft et Samsung UE46F8005, som vi har været glade for, men nu vil jeg gerne have et nyt - gerne 4K, OLED, mv.

I den nye stue kommer vi så til at sidde med hovedet ca. 2,6 meter fra fjernsynet, og jeg er derfor i tvivl om hvor stort et fjernsyn vi kan sætte op. Jeg har kigget anbefalinger igennem, og det er stort set umuligt at finde anbefalede skærme der produceres under 50". Kan sådan et rum bære en 55" skærm?
Af Grandahl
#297996
Ok ja.. ikke under 55” på den afstand, nogle vil endda mene at 65” vil være passende.
Af CTx
#297997
Og så modtages gode bud på en ny skærm selvfølgelig med kyshånd - det er svært at vide hvad der vil være et skridt op fra vores nuværende :-)
Af FDP
#298002
Jeg sidder 2,35 meter fra mit 55 " OLED , og vil mene at 65 " ikke er noget problem . Det bliver helt sikkert størrelsen når jeg engang skal skifte og er priserne faldet kan 77" bestemt ikke udelukkes.
Af Grandahl
#298008
Ja alle paneler er fra LG, de præsterer alle meget ens de OLED skærme, så meget af det er hvad man er til, og hvilke features man er glad ved, hastighed i kanalskifte, smart tv og i den dur.