Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bzro
#297982
Hej Flatpanels.

Mit gamle TV inde i soveværelset kører på sidste værs, så det er blevet tid til en udskiftning. I den forbindelse overvejer jeg at skifte mig ældre Sony EX720 fra stuen ud med det i soveværelset, og få en opgradering til stuen (og soveværelset for den sags skyld også).

Men jeg er i tvivl om, hvad jeg får ud af at gå ud og købe et nyt (mit budget er begrænset). Kan et lav-budget tv i dag, hamle op med et mellem-klasses TV fra for 10 år siden?

Jeg har hverken brug for hdr, smart-tv, eller god lyd (da jeg har apple tv, og anlæg til lyden).

Sådan rent billede-mæssigt, ville jeg få noget ud af at gå ud og købe et lav-budget 49" UHD tv? (ala. LG UK6400, Philips PUS6503) Eller burde jeg i stedet prøve blot at finde et 46-49" gammel EX720-agtigt? (som jeg kan finde til under det halve af et nyt fjernsyns pris).

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Martin
Af PeterD
#297989
henrik.yde skrev:Ja, der vil være en markant forskel, prøv at gå efter dette her Philips 49PUS8303 til 3777,- som iøvrigt er en topmodel der er sat kraftigt ned:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus8303-12
Ja, glem LG, Panasonic og Samsung.

Dette Philips bringer dem tilbage i kampen:

https://lydogbillede.dk/test/tv/seks-4k ... 55pus8303/

Håber sælgerne også finder ud af det.
#297993
En heads-up: når man opretter sig i forum, så er man i karantæne indtil en moderator godkender. Alt hvad man poster står dermed i en usynlig kø indtil man er godkendt - også dobbelt-indlæg ;)
Af bzro
#297994
Tak for hjælpen gutter. Fedt at vide der trods alt er sket noget på 8-10 år. :) Jeg vil kigge nærmere på det Philips, og se om budgettet kan strække sig til det. :)

@Torben, hvis det er mig du hentyder til, så ja, jeg lavede 2 indlæg, da det ene forsvandt på magisk vis efter en redigering af det. (jeg kunne se det i "mine indlæg", samt se det når jeg kiggede seneste indlæg osv), så jeg troede det ved en fejl blev slettet. :)
#298006
Påfaldende at du altid har set det som en kamp producenterne imellem PeterD, det er ikke tilfældig du ikke har satte Sony i mellem de ovenstående der skulle glemmes..

Vi vidste det godt, men ærgeligt for dem der søger råd herinde nogle gange.
#298010
bzro skrev:@Torben, hvis det er mig du hentyder til, så ja, jeg lavede 2 indlæg, da det ene forsvandt på magisk vis efter en redigering af det. (jeg kunne se det i "mine indlæg", samt se det når jeg kiggede seneste indlæg osv), så jeg troede det ved en fejl blev slettet. :)
Det var ikke magi, men blot godkendelseskøen den røg i. Jeg fjernede det først da du oprettede et nyt, som så i stedet blev godkendt. Vi døjer desværre lidt med spammere, så indtil vi lige har set første indlæg an, så slipper det ikke igennem.

Hvis du ikke har tænkt dig, at smide 4K-indhold i TVet, så ville jeg nok nedtone forventningerne lidt. EX720 var et fint Tv, så bortset fra, at interfacet er forældet, så vil selve billedbehandlingen nok ikke være så vanvittig meget bedre på et HD-signal, at du får blæst håret af. Med 4K HDR-indhold er sagen en anden.
Af bzro
#298013
Aha, okay ja - det giver mening så. Ærgerligt at spammere skal gøre livet surt/svært for os andre :)

Tudsind tak for feedback på trådens indhold også, det var lige sådan noget jeg manglede. Det er taget til efterretning mht. HD-indhold (da det er det eneste jeg pt har adgang til) :)