Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#297974
lennon skrev:
George1 skrev:
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Måske du skulle spørge den der overtog din E6 om der er burn in synes problemet er der oftere når skærmen bliver 2 til 3 år gammel.
Opret gerne en seperat tråd om det der burn-in paranoia . .
Det var relevant i denne tråd du kan selv oprette en tråd om din burn in fornærmelse/?
#297977
Sponk skrev:Har haft 3 OLED, E6, E7, E8 uden nogen tegn af burn in.
Jeg har lige været ude i stillehavet i 4 uger, dem der har passet huset i mens har set en hel del Kanal 5 på det ene OLED vi har i huset.

Der er desværre Burn in på en 65" E6, meget nemt at se på en rød baggrund, på grøn eller gul baggrund knap så slemt.

Det ses nu heller ikke umiddelbart, med mindre der en reklame med med rød baggrund eller lign. og enlig ikke et problem og noget der enlig bekymre mig.

Det vil aldrig holde mig tilbage for at skulle købe OLED igen! MEn jeg ville alligevel prøve at se om det kunne forsvinde

Operationen i gennem 1 uge har pt. været, at det indbygget værktøj i tv-et har kørt 3 gange 1 time, "ikke lige efter hinanden" kørt en sekvens med skift af farver ca. samlet tid 4-5 timer, benyttede tv-et hverdag i 5-6 timer på alt andet end kanal 5 og kanal 4.

Resultatet er, at der er stadig burn in, men vil dog tro at ca. 70% er væk på nuværende tidspunkt, selve 5 tallet er stort set udvisket.
#297979
Kan vi ikke tage den generelle diskussion omkring burn-in i en anden tråd? Emnet har efterhånden været debatteret 1000 gange og den nuværende linje har ikke nogen direkte relation til C9, så det drukner potentielt de “rigtige” spørgsmål.
#297991
George1 skrev:Nej det er vel ok i denne tråd mit spørgsmål ang. burn in og konklusion/anmeldelse drejede sig om C9.
Ja, dit første spørgsmål gjorde. I bevæger jer over i generelisering og nu handler det pludselig om burn-in på 3 år gamle TV, som hundelufteren har ladet stå på Kanal 5 i 4 uger...?
#298000
Knyhuus skrev:Tak for anmeldelsen!

Lyder ikke som om, at der er grund til at opgradere endnu (har C7). Er spændt på, hvor lang tid der egentlig går, før det kan betale sig ?
Behold dit C7. Jeg synes kun, at det giver mening at opgradere, hvis man ønsker større. Og hvis man allerede er på 65", så frister priserne på 77" nok ikke så meget pt. :)

Til den tid hvor HDMI 2.1 for alvor bliver relevant er der jo nok kommet en C10 (eller C0?).
#298011
Undre mig lidt over tråden ikke blev stoppet da sponk fortalte at han ikke havde burn in på E6 E7 og E8 hvilket jeg tillod mig at kommentere på.

Glæder mig dog over at det næsten er blevet ok at nævne fy ordret b... i. hvilket ikke var tilfældet da jeg tilmeldte mig dette site.
#298012
Der er debattråde om emnet burn-in i Flatpanels forum fra siden OLED-tv kom frem for mange år siden. Jeg ved ikke, hvor du har fået den opfattelse fra.

Men nu skal vi tilbage på sporet, ellers sletter jeg uden varsel indlæg. Disse tråde dedikeret til anmeldte TV skal handle om spørgsmål og debat af den enkelte TV-model. I er mere end velkomne til at oprette særskilte tråde om alle andre emner.

EDIT: Jeg har slettet de første 4 indlæg efter dette, da de var uden relevans for testen af LG C9. Hold jer venligst til emnet.
#298060
Rasmus Larsen skrev:
Knyhuus skrev:Tak for anmeldelsen!

Lyder ikke som om, at der er grund til at opgradere endnu (har C7). Er spændt på, hvor lang tid der egentlig går, før det kan betale sig ?
Behold dit C7. Jeg synes kun, at det giver mening at opgradere, hvis man ønsker større. Og hvis man allerede er på 65", så frister priserne på 77" nok ikke så meget pt. :)

Til den tid hvor HDMI 2.1 for alvor bliver relevant er der jo nok kommet en C10 (eller C0?).
Tak for svar :)

Jeg holder på det lidt endnu, så.
Er egentlig også fint tilfreds med det. Eneste problem jeg synes at have oplevet, er en del “stutter” i lyse billeder eller lyse objekter i mørke billeder. Problemet er beskrevet her: https://www.reddit.com/r/OLED/comments/ ... h_stutter/

Fik det dog løst ved at sætte “TruMotion” til “User” og så sætte “De-judder” og “De-blur” til 0. Løste en del af det i hvert fald, og uden at få den der “soap opera” effekt.

Dét håber jeg der kommer en ordentlig løsning på. Og så ville det også være fedt med Android TV, selvom at WebOS egentlig er fint nok, da jeg alligevel primært bruger Apple TV.
#298140
Ja stutter forekommer i disse situationer, særligt med 24fps film i lyse scener, som du nævner. Vi ser det på tværs af OLED-tv. Det er også en af de primære grunde til at vi er begyndt at anbefale, at man bruger TruMotion på lave niveauer. Det kan efterhånden også forekomme på nogle af hurtigste LCD-tv.

Nu kan de nye skærme fra LG jo håndtere indhold i op til 120fps, så fundamentet er ved at blive lagt. Men hele økosystemet omkring skal nok bruge mange år. Spilkonsoller bliver vel de første tv-enheder til at rykke mod 100/120fps.

Hollywood er jo også så småt begyndt at eksperimentere med højere billedfrekvens, men jeg frygter, at så længe biografen er deres primære indtjeningskilde, så vil de lade biograferne diktere den tekniske standard på billeddelen. Det betyder også, at de holder fast i 24fps over en bred kam. På billedsiden er biograferne ved at blive hægtet af ift. tv-skærme. Potentielt kan de kæmpestore LED-skærme få biografernes billedstand op i gear igen, men det er jo ret markante investeringer, der skal foretages.
#298322
Rasmus:

Nej ikke endnu, jeg venter spændt på at der kommer en henvendelse så jeg kan få afprøvet det, i mellemtiden kigger jeg af og til forbi den lokale Elgiganten, men syntes ofte der går lang tid før de nye modeller bliver sat op i deres udstilling :) men jeg brokker mig ikke, har fået lov til at pille/rode og rage så meget jeg vil derude :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9