Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#297864
Er holdt op med at se film i andet end HD. Hvilket ikke ligefrem gør udvalget mere spændende.

Har forsøgt med et andet kabel. Det hjalp ikke.
Så var der en der skrev en anden router. Men det har kun én skrevet. Så tænker på hvor sandsynligt det er dét vil hjælpe...?

Andre muligheder jeg har overset eller glemt?
Af wiso
#297887
Hvorfor har andre der ser Netflix med samme router så ikke problemer? Giver det mening?

Glemte også hvad jeg skrev tidligere. At jeg tidligere har set en lang serie i HDR uden problemer. Med andre ord: Problemet var der ikke det første lange stykke tid, men opstod så. Det er samme router både men det fungerede og ikke fungerede.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297889
Bor du i hus eller ejendom med flere Fibia brugere? Tænker på spids belastningen kan skabe host hos jer, selvom du måske kun bemærker det i sekunder, så er det nok for nogle .
Jeg tror også mit trådløse laver sådan hik engang imellem men det lever jeg bare med, jeg er jo selv ansvarlig og derfor ved jeg også hvem som kan rette det og skal rode :) (Og ja, ved godt du taler kablet)

Hov,
Det fik mig til at tænke om du har mulighed for at teste din egen belastning lokalt? Altså bruge Plex som eksempel, og så afspille nogle UltraHD / HDR clip fra internettet som du lægger på en lokal PLEX server. Der er masser af disse, som du så også kan bekræfte virker ved at afspille de klip lokalt fra en USB stick.
Så kan du se om dit netværk har noget kludder på en switch eller router, eller det bare fungerer perfekt med UHD klip og HDR når det ligger på en lokal boks / server hos dig.
Af Dusty
#297890
wiso skrev:Hvorfor har andre der ser Netflix med samme router så ikke problemer? Giver det mening?

Glemte også hvad jeg skrev tidligere. At jeg tidligere har set en lang serie i HDR uden problemer. Med andre ord: Problemet var der ikke det første lange stykke tid, men opstod så. Det er samme router både men det fungerede og ikke fungerede.
Forstår godt du er træt af situationen. Måske du skulle overveje "professionel" hjælp hvor en kyndig / firma kommer til din adresse og afhjælper problemet. Det lader ikke til du selv kan udføre det der skal til udfra de input du får her. Ja det koster måske nogle penge, men jeg gad simpelthen ikke selv have sådan et problem permanent, og dagligt være irriteret over det.
Brugeravatar
Af MigSelv
#297892
Har givet rådet tidligere, men blev taget ilde op, og hvorfor det skulle være nødvendigt. Men her kommer det igen, jeg ville gendanne tv til fabriksindstillinger.
Har tv været opdateret, sker der mange mærkelige ting, som oftest rettes af en fabriksgendannelse.
Hvis dette ikke løser problemet, søges løsninger omkring netværk osv.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297895
:)
Jeg vil gerne tilføje, at har fået samme råd, da jeg efter en 8.0 på min Sony oplevede mærkelige fejl og reset og netflix fejl.

Jeg har været stædig og gjorde intet, og lige nu, så er det altså fejlfri, og har lige smidt nyeste opdatering på. Så holder den, så er jeg glad.

Og nej,der er kun kommet flere mærkelige apps på, så den del er ikke blevet mindre.
Af wiso
#297919
bbplayer skrev:Bor du i hus eller ejendom med flere Fibia brugere? Tænker på spids belastningen kan skabe host hos jer, selvom du måske kun bemærker det i sekunder, så er det nok for nogle .
Jeg tror også mit trådløse laver sådan hik engang imellem men det lever jeg bare med, jeg er jo selv ansvarlig og derfor ved jeg også hvem som kan rette det og skal rode :) (Og ja, ved godt du taler kablet)

Hov,
Det fik mig til at tænke om du har mulighed for at teste din egen belastning lokalt? Altså bruge Plex som eksempel, og så afspille nogle UltraHD / HDR clip fra internettet som du lægger på en lokal PLEX server. Der er masser af disse, som du så også kan bekræfte virker ved at afspille de klip lokalt fra en USB stick.
Så kan du se om dit netværk har noget kludder på en switch eller router, eller det bare fungerer perfekt med UHD klip og HDR når det ligger på en lokal boks / server hos dig.
Bor i etageejendom med 20 lejligheder.
Derudover er der tre mere ved siden af. Har ikke forstand på om det tæller med, eller om det kun er bygningen jeg bor i der er interessant.

Forstår desværre ikke noget af det du skriver i sidste afsnit. Har ikke forstand på den slags.
Senest rettet af wiso 29. maj 2019, 01:33, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#297920
Dusty skrev:
wiso skrev:Hvorfor har andre der ser Netflix med samme router så ikke problemer? Giver det mening?

Glemte også hvad jeg skrev tidligere. At jeg tidligere har set en lang serie i HDR uden problemer. Med andre ord: Problemet var der ikke det første lange stykke tid, men opstod så. Det er samme router både men det fungerede og ikke fungerede.
Forstår godt du er træt af situationen. Måske du skulle overveje "professionel" hjælp hvor en kyndig / firma kommer til din adresse og afhjælper problemet. Det lader ikke til du selv kan udføre det der skal til udfra de input du får her. Ja det koster måske nogle penge, men jeg gad simpelthen ikke selv have sådan et problem permanent, og dagligt være irriteret over det.
Jeg kan ikke komme i tanke om hvem det skulle være.
Der er ingen der gider beskæftige sig med det overhovedet.

Har både talt med Sony, Netflix og Fibia. De afviser alle det kan have noget at gøre med fjernsynet/app'en/forbindelsen. Hvem er der så tilbage ...
Senest rettet af wiso 29. maj 2019, 01:31, rettet i alt 2 gange.
Af wiso
#297921
MigSelv skrev:Har givet rådet tidligere, men blev taget ilde op, og hvorfor det skulle være nødvendigt. Men her kommer det igen, jeg ville gendanne tv til fabriksindstillinger.
Har tv været opdateret, sker der mange mærkelige ting, som oftest rettes af en fabriksgendannelse.
Hvis dette ikke løser problemet, søges løsninger omkring netværk osv.
Gendannelse er for længst forsøgt.
Af wiso
#297972
hans123 skrev:Selv om du ikke rigtig var klar på råd.

Så er din Fibia router ringe. Den er flaskehalsen

Hvad er grunden til du mener den er ringe?

Førsøger ikke at være på tværs. Har bare brug for at vide det. Er vel fair nok ....
Brugeravatar
Af bbplayer
#297975
wiso skrev:Bor i etageejendom med 20 lejligheder.
Derudover er der tre mere ved siden af. Har ikke forstand på om det tæller med, eller om det kun er bygningen jeg bor i der er interessant.
Det kan være super afgørende og især for det udstyr du bruger, hvordan den håndterer at skifte frekvenser,

En meget simpel app på android, kan vise dig hvor mange router med wifi funktion som er i din nærhed, og måske også hvor de kæmper om sted at være (frekvens).
App hedder: Wifi analyzer
Den klarer 2.4Ghz og 5Ghz, som du skal kigge på i app, den vil vise dig nogle buer som repræsenterer de routere som er i nærheden og der nok mange.
Nogle router er bare dårlige til at klare det, og især hvis der kun er 13 kanaler på 2.4Ghz båndet, og 20 router i nærheden som vil bruge, det så vil de hoppe ofte.

Det bliver nok for teknisk at forklare mere, så bare prøv den app, og få et syn for sagen, og se de mange skjulte og ikke skjulte routere.
Du har nok allerede set nogle af dem på din mobil, når du skulle på :) Nu kan du med den app, så se konflikter, når buer overlapper.
#298022
bbplayer skrev:
wiso skrev:Bor i etageejendom med 20 lejligheder.
Derudover er der tre mere ved siden af. Har ikke forstand på om det tæller med, eller om det kun er bygningen jeg bor i der er interessant.
Det kan være super afgørende og især for det udstyr du bruger, hvordan den håndterer at skifte frekvenser,

En meget simpel app på android, kan vise dig hvor mange router med wifi funktion som er i din nærhed, og måske også hvor de kæmper om sted at være (frekvens).
App hedder: Wifi analyzer
Den klarer 2.4Ghz og 5Ghz, som du skal kigge på i app, den vil vise dig nogle buer som repræsenterer de routere som er i nærheden og der nok mange.
Nogle router er bare dårlige til at klare det, og især hvis der kun er 13 kanaler på 2.4Ghz båndet, og 20 router i nærheden som vil bruge, det så vil de hoppe ofte.

Det bliver nok for teknisk at forklare mere, så bare prøv den app, og få et syn for sagen, og se de mange skjulte og ikke skjulte routere.
Du har nok allerede set nogle af dem på din mobil, når du skulle på :) Nu kan du med den app, så se konflikter, når buer overlapper.
Hvor vil du hen med dette? Wiso skriver han ikke bruger WiFi.
Af wiso
#298482
wiso skrev:
hans123 skrev:Selv om du ikke rigtig var klar på råd.

Så er din Fibia router ringe. Den er flaskehalsen

Hvad er grunden til du mener den er ringe?

Førsøger ikke at være på tværs. Har bare brug for at vide det. Er vel fair nok ....
Nå, intet svar.
What ever. Opgiver l*rtet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! F*** det hele.