Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cjoscar
#297940
Søger lidt info om streaming tv
Stofa har lukket mittv og vil have os over på tv pakker igen. Det ønsker jeg umiddelbart ikke, så tænker på at gå over til streaming og har derfor lidt spørgsmål til det.
Der skal bruges en Chromecast eller en Apple tv og der skal streames Dr tv og TV2 Play.
Men hvordan er kvaliteten på streaming og er det til at se live sport på TV2 Play, der bliver set meget badminton og lidt fodbold?
Dernæst er der mulighed for at streame RTL så jeg stadig kan se formel 1 eller er der en anden måde at se det på uden at skulle investere i den dyre Viaplay løsning og igen hvordan er kvaliteten på det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#297941
Vi forsøgte engang at leve en streaming-tilværelse med Chromecast og AirPlay. Det er ikke løsning, som jeg vil anbefale. I disse dage har vi allerede telefonen i hånden alt for ofte. Ingen grund til også at sidde med den for at vælge tv. Hvis hele familien skal bruge det og I ønsker en god oplevelse, så vil jeg anbefale Apple TV. DRTV app'en herpå er fin. TV2 Play er også nogenlunde. De arbejder begge på at opfriske brugerfladerne.

Jeg har ikke erfaring med streaming af RTL, men det ser ud til at de indgår i denne løsning: https://www.tvnow.de/premium

Hvis den er geo-blokeret i Danmark, så kan den åbnes med en tjeneste såsom SmartDNS: https://www.smartdnsproxy.com/Services

Der er intet ulovligt i at omgå geoblokeringer. Tværtimod arbejder EU for at gøre geoblokering forbudt på tværs af medlemslandene (det er allerede forbudt at geoblokere kunders adgang på kortere rejser).

EDIT: Kvaliteten på sport er ikke særlig god på hverken DR eller TV2.
Af Beckham
#297945
Som Rasmus er inde på så er kvaliteten på streaming af sport ikke i top. Det kan ses, men er ikke på niveau med almindelig kabel tv. Af de streamingtjenester jeg har kigget på, så synes jeg at TV2 Play ligger i den lave ende i forhold til kvaliteten.
Af bromberg
#297949
Jeg har af et pr omgange forsøgt at melde min tv pakke fra, men ender tilbage og denne gang gider jeg ikke lede længere.
Sport er kun tilfredsstillende på viaplay - resten er uudholdeligt.
Dernæst er jeg meget overbevist om (som Rasmus påpeger) at du/i blir voldsomt træt af mobilen til styring.
Jeg har efterhånden en del ting der kræver app styring og jeg er rigtig træt af det. Glæder mig til stemmekommando blir brugbart.
Af Axlon
#297956
TeliaTV har RTL, og fungere ganske udmærket på ATV4 (Har brugt det siden nytår).
Savner dog at kunne optage et program.
Af cjoscar
#298041
Tak for svar allesammen.
Det ender nok med at jeg beholder den lille tv-pakke foreløbigt og så må vi se hvad fremtiden bringer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298046
Det var nu ikke for at tale dig fra det. Vi streamer udelukkende herhjemme og det synes vi har været en befrielse på mange punkter. Særligt ift. DR og TV2, så man ikke skal sidde og være bundet af sendeplaner.

Kvaliteten måtte gerne blive hævet på de danske tjenester, men det opvejes af mange andre ting, synes jeg.
Af lennon
#298047
Der findes ingen facitliste - det er meget individuelt . Jeg har flere gange kalkuleret på situationen, og ender foreløbigt ud med flowtv . Ligesom Rasmus, så er en form for arkiv meget vigtig for mig . Og efter,at jeg tog den nye YouSee box på prøve ,så opfylder den - kombineret med grundpakke og en tilkøbskanal -dybest set alle ønsker i mit nuværende TV forbrug . Jeg kan godt finde en streamingløsning der er marginalt billigere, men som nævnt også i lidt dårligere kvalitet . . .
Af Brixen
#298048
Jeg synes kvaliteten på DR TV er OK. TV2 Play bruger jeg ikke, men ser noget sport på Eurosport Player. Eurosport player er 50 billeder/sekund, så det er også OK.

Er du klar over at DR lægger alle dagens udsendelser ud kl. 6 om morgenen, så man kan se dem når det passer bedst. Dokumentarer lægges ud om mandagen, for hele ugens udsendelser.
Der er undtagelser, men jeg synes det fungerer ret godt.
Af Jonasthomsen95
#298631
I forhold til kvaliteten syntes jeg faktisk det er ganske godt. Jeg bruger diverse streamingtjenester, primært yousee appen til sport, samt en chromecaster, og jeg syntes ikke at jeg kan mærke en forskel sammenlignet med traditionelt flow-tv.

----------------------------------
Jonas