Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af saksen
#297897
Håber at der nogle herinde, som kan hjælpe.
Vi har fået mulighed for at købe Samsung tv og soundbars og et par Philips tv, til favorable priser, igennem min kærestes arbejde.
Spørgsmålet er hvad i kan anbefale. Vil lige sige, at jeg har meget begrænset forstand på alt det tekniske ang tv.
Modellerne jeg har kig på, er Samsung qe55q70ratxxc, qe55q80ratxxc,qe55q85ratxxc og qe55q90ratxxc, samt Philips 55OLED903. Prisforskellen fra det billigste til dyreste er kr. 4000.
Tænker også at vi skal have en soundbar med i købet. Der har jeg disse 4 muligheder at vælge imellem, HW-MS660, HW-Q76, HW-Q86 og HW-Q96, der er prisforskellen også kr. 4000, fra billigst til dyrest. Tænker også at den gerne skulle kunne spille musik fra telefonen, på et acceptabelt niveau, da kæresten er træt af at kigge på mit Harman Kardon surround-anlæg.
På forhånd tak
Senest rettet af saksen 31. maj 2019, 20:16, rettet i alt 1 gang.
Af Agurk
#297898
Soundbar og musik på acceptabelt niveau har jeg endnu ikke hørt. Men folk har jo forskellige krav, men går du fra et decent anlæg til en soundbar, går du bare ned på en helt anden hylde.
Af saksen
#297904
Det du skriver, var lidt det jeg frygtede. Så at købe den største Soundbar med sub, vil være spild af penge, hvis altså man også tænker at man vil bruge den, til at høre musik på?
Af Agurk
#297906
Spild af penge er jo så meget sagt. Det er væsentligt bedre end TV'ets lyd.
Men jeg syntes f. eks. at Sonos kunne være meget smart, så jeg prøvehørte det. Det kan bare ikke sammenlignes med et traditionelt stereo, eller surround anlæg der spiller stereo. Selv med bare decent reol-højttalere og en sub, spiller en reciever soundbar og sub langt bagud. Men det er bare min opfattelse. Prøv at hør det selv før du køber.
Hvis det er så vigtigt at gemme anlægget væk kan man jo købe et hifi-møbel med stoffronter. Man kommer dog ikke udenom højttalerne.
Af saksen
#297913
Jeg synes også umiddelbart at Philips 903 lyder spændende, og så er det tilmed også rigtig flot design, synes jeg?
Men en af mine store bekymringer, er med reflektionen i skærmen, det har jeg læst skulle være et stort problem med OLED. Og vi har en meget lys stue, med rigtig meget lysindfald
Af Grandahl
#297942
hvilke priser er du blevet tilbudt på de forskellige tv, så vil det blive nemmere at give et råd i forhold til de forskellige muligheder.
Af saksen
#298062
Philips OLED903 til kr. 9000, Samsung Q85 til kr. 10500 og Q90 til kr. 12000.
Er der forresten nogle der kender Samsungs soundbar HW-Q86, da jeg ikke kan finde noget info på den