Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#297836
Hej

Jeg brug for et par stereohøjtaler som kan piffe lyden lidt op når jeg høre musik og ser film. PT bruger jeg lyden fra LG 65C8 tv og den er egentligt fin til det meste. Jeg kunne selvfølgelig bedst tænke mig et stort surround setup, men det passer bare ikke ind i vores stue.

Jeg har dog tidligere haft et sæt Triangle Esprit Titus Ez samt deres sub. Det spillede rigtigt fint, men fyldte for meget, det samme gjorde forstærkeren, selvom det var en low profile Marantz.

Findes der nogle højtaler som levere samme eller gerne bedre lyd i et mindre kabinet (de må helst ikke være for dybe) samt en forstærker som heller ikke fylder meget, men stadig har 3 hdmi (4k60hz rgb/4.4.4)

Jeg har som sådan ikke noget budget, men heller ikke ubegrænsede midler og det skal bare bruges når jeg lige har lyst til et godt stykke musik eller en god film.

Jeg har også forsøgt mig med den seneste og bedste Atmos soundbar fra Samsung og lyden var da fin når man spillede Atmos materiale, men tale og musik var meget "fesen" i forhold til mit Triangle setup og det kunne jeg ikke leve med.
#297867
Jeg kiggede efter noget lignende, og endte rent faktisk med Esprit Titus EZ (med tilhørende SUB) efter et par forsøg. Jeg har gemt forstærker og sub væk i/bag møbler.

Jeg tror, at det bliver svært at finde noget, der er lige så godt i mindre størrelse. Det bedste bud er nok nogle kompakthøjttalere i en højere prisklasse :/