Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Quessel
#297820
Hej Alle

Jeg har brug for lidt expertviden på et problem som har irriteret mig meget.

Jeg har et Q9FN som jeg godt ved ikke understøtter DTS lyd. Jeg har ingen soundbar, eller lign. tilsluttet. Det giver mig rigtig mange problemer når jeg forsøger at afspille film via Plex. En mulighed er naturligvis at sætte afspilleren op til ikke at bruge DirectPlay eller DirectStream, men det er ret hårdt for min Plexserver, og i praksis umuligt på 4K streams.

Jeg har en Nvidia Shield tilsluttet, men denne har samme problem som den indbyggede klient.

Er der en eller anden måde man kan snyde skærmen til at håndtere DTS lyd. Jeg havde forestillet mig en eller anden device som kan sidde på samme måde som en soundbar i skærmen, men som kan sende signalet tilbage til skærmens højtalere. Det gør ikke noget at det koster penge, men det er et stort irritationsmoment, og jeg ønsker ikke at skulle recode min meget store filmsamling.

Nogen der kan hjælpe?
Af bromberg
#297826
Jeg ved ikke hvad funktionen hedder på Samsung, men på andre tv, så ændre dit lydoutput til pcm, så skulle du gerne have lyd uden din Plex server må arbejde:)
Af Quessel
#297842
Hej Bromberg

Tak for forslaget, Jeg har dog prøvet dette. At sætte til DTS lyd gør ganske rigtig at Plex kører direct play, og lyden er der også. Men for hvert 10 sek skal systemet buffer fra Plex serveren. Lyden i dette tilfælde er DTS. Hvis jeg kører transcode er der ingen buffer ud over lige i starten.

Men det er umuligt at lave transcode på en HEVC 4K med DTS 7.1 lyd, det kan ingen server klare. Så jeg ville helst at jeg ikke skal transcode alt mit materiale on the Fly.