Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aander01
#297803
Hvis man bruger standart profilen på Q90R, kan man så regulere baglyset når den viser hdr indhold. Vil man på 55 modellen opleve mere blooming da den åbenbart kun har de halve zoner af 65 modellen, hvis det er rigtigt den kun har 240 zoner mod 320 på q9fn modellen vil q9fn ikke være et bedre valg med hensyn til blooming.
Mvh ander.
Af Agurk
#297811
Med hensyn til dit første spørgsmål, så kan du godt regulere baglys [og andre ting] i HDR.
Jeg kan ikke svare på de andre spørgsmål.
I øvrigt et fantastisk all-round TV hvis du spørger mig. Har det i 65". Synes ikke man bør undervurdere f.eks antirefleksen i q90r.
Jeg kan have min sofabordslampe tændt, uden overhovedet at kunne se genskær på skærmen [en lampe med skærm]. Det giver bare meget anvendelighed i hverdagen.
Af Agurk
#297817
Ja, i høj grad. Og det er i øvrigt det eneste tilfælde jeg har set til blooming. Underteksterne er så også så absurd lyse at man får ondt i øjnene af at se på dem ?
Foreløbigt har jeg kun ser HDR via netflix og her kan problemet løses ved at vælge gule og "gennemsigtige" undertekster.
Af aander01
#297819
Har lige læst Rthihgs test af q90r, åbenbart er local dimming svagere på 55 modellen.Hvordan det så gir sig i udtryk på billedet kunne være rart og vide.
Mvh ander
#298033
Agurk skrev:Ja, i høj grad. Og det er i øvrigt det eneste tilfælde jeg har set til blooming. Underteksterne er så også så absurd lyse at man får ondt i øjnene af at se på dem ?
Foreløbigt har jeg kun ser HDR via netflix og her kan problemet løses ved at vælge gule og "gennemsigtige" undertekster.
Bare nysgerrig: Er det med den indbyggede Netflix app?