Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AllanMadsen
#297807
Hej FP

Jeg er på randen af sammenbrud mht mit nye samsung Q8. Ligegyldigt hvad jeg gør får jeg aldrig forbindelse til mit tv gennem min avreciever. Det er en NAD T757.
Grunden til jeg vil gøre det på denne måde i stedet for at slutte direkte til tv (hvilket virker fint) er at tv idag åbenbart stadig ikke kan tillade passthrough af audio. Så derfor mister jeg alle lydformater udover dolby som er det eneste tv’et tillader.
Med min gamle skærm virker det upåklageligt, så det er ikke min reciever der er problemet.
Recieveren står og tolker input skiftevis mellem analog signal og PCM stereo, og hver gang den skifter kommer der lige en lille static lyd ud af højtaleren. :((

Udover det, så sad jeg og så serier fra chromecast igår, og da jeg var færdig ville jeg slå tilbage til almindelig DVB-T2 tv (boxer) og der var så ingen lyd. Jeg var nødt til at tage hdmi stikket ud af tv’et og sætte det i igen før det kom.

Ultimativt er det eneste jeg vil, at se video i 4k og samtidig nyde den gode lyd som jeg har gjordt i årevis. Det skulle man jo tro man kunne med et 4k tv.

Håber virkelig i kan hjælpe, for jeg er tæt på at returnere tv’et og prøve en anden. Og det er ikke ligefrem det fedeste i verden