Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#297769
Hej

Jeg har en Onkyo TX NR-868 receiver og et Samsung UE48 HU7505T TV som understøtter 4K.

Jeg har sat en Chromecast Ultra til en HDMI port i receiveren og forbundet receiver og TV via main out på receiver og HDMI port 1 på TVet. Lyd og billede fungere men billede er 1080p. Ikke 4K.

Jeg har i dag købt et kabel som garantere 4K. Men det hjalp ikke. Nogen bud? Jeg har også haft HDMI kablet i ARC porten på Tv men det gør ikke nogen forskel.
#297792
Der er mange med eksisterende HDMI 1.4 recievere der har dette problem for tiden (jeg havde det også selv) og alligevel findes der ikke mange produkter til at fikse det.

Nu kender jeg ikke din reciver, men selv dem der opskalere til 4K kan have problemer med 4K@50 eller 60 Hz (som ChromeCast afgiver), da det kræver mere båndbredde end HDMI 1.4 giver mulighed for, mens det med chromakompression kan være muligt at outputte 4K@24 fps fra f.eks. en Bluray afspiller via HDMI 1.4 kompatible båndbredder.

Men der findes trods alt nogle, når de ellers ikke er udsolgte, der lader en komme uden om alle dens slags problemer. F.eks: https://www.smartooo.com/html/ProductCe ... 06/18.html og muligvis også andre (dette er dog pt. den eneste jeg har set af sin slagt, men den er som reglen udsolgt: https://www.amazon.de/gp/product/B07H25 ... UTF8&psc=1
#304094
Hej igen

Mente jeg havde sat overvågning op dette emne men fik aldrig en notifikation på nye indlæg. Beklager at jeg derfor aldrig vendte tilbage.

For lige at tage svar på de forskellige.

Chromecast i receiver er kun til lyd. Ikke video.

Kan ikke finde noget sted i menuen hvor 4K skal slås til.

Mener bestemt at den supportere HDMI 2.0 og 2.1. Den understøtter HDCP 2.2.

Den understøtter ifølge specs også 4K passthrough. Ikke kun upscale.

Jeg har prøvet at sætte Chromecast direkte i TV og så kører 4K fint. Til gengæld virker det så ikke til at den kan sende DD eller DD+ retur via ARC. Receiver skriver at lydinput er PCM 2.0 ch 48 kHz. Men det kan også være mig som ikke helt forstår hvad det betyder. O-O