Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hedi
#297770
Hej jeg har købt et af de sidste AF8-65 ved Power med kalibrering.

Når jeg ser parabol og tvet laver panorering forbi en bygning oplever jeg at billedet hakker, er der noget galt med tvet eller er der noget der skal rettes på i indstillingerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297772
Kalibreringen fra Power er kun udført på én af HDMI-portene. Du skal selv gætte hvilken, og selv indstille alle de øvrige input, dvs. TV, apps, og de øvrige input.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297773
Torben Rasmussen skrev:Kalibreringen fra Power er kun udført på én af HDMI-portene. Du skal selv gætte hvilken, og selv indstille alle de øvrige input, dvs. TV, apps, og de øvrige input.
Jeg vil da gerne høre mere om hvilken del af farve skala kalibreringen påvirker motionflow, og hvordan man tager højde for denne i kalibrerings udstyr <B

Det lyder som første sætning blev læst og derefter fulgte et generisk svar :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297774
Pointen er, at hvis der er justeret på motion flow fra Powers side, så er det gjort på én indgang og ikke TV-kanalerne og muligvis heller ikke den port parabolen er tilsluttet. Ville du bidrage til tråden med noget, eller blot pege fingre?
Brugeravatar
Af bbplayer
#297775
Torben Rasmussen skrev:Pointen er, at hvis der er justeret på motion flow fra Powers side, så er det gjort på én indgang og ikke TV-kanalerne og muligvis heller ikke den port parabolen er tilsluttet. Ville du bidrage til tråden med noget, eller blot pege fingre?
Er vi enige om pointen her INTET har med kalibrering at gøre, som intet har med hakkeri at gøre.

Så skal spørgsmålet jo være, hvordan kalibrerer Power med motion flow? Det lyder spændende, og det er skam ikke for at pege fingre, det er dig som er ekspert og burde forklare det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297776
Hvis Power har justeret på andet end blot hvidbalancen - og trådstarter har en forventning om, at det så blot spiller - så gøres der blot opmærksom på, at det kun gælder på det ene input de har rørt ved. Og hvis det nu står korrekt på et andet input, så kan det kopieres derfra. Hvidbalancen fra vores test passer næppe på trådstarters TV.

Du vil partout analysere på ordet “kalibrering” og nej, i bogstavelig forstand omfatter det på et AF8, kun hvidbalancen (da den ikke har CMS). Men jeg antager, at du ikke har en liste over de ting de skruer på når du betaler dem 1.200 kr? Jeg har ikke. Når jeg selv kalibrerer noget, så justerer jeg samtidigt på de øvrige håndtag, som også påvirker billedkvaliteten - herunder håndteringen af bevægelse, men det kunne også være eksempelvis skarphed mv. Hvis du spørger de folk, som lever af at kalibrere, så vil de fortælle dig det samme, og dét du har stående på regningen bagefter er nok stadig blot “kalibrering”. Skal vi ikke fluekneppe det i en anden tråd i stedet?
Af hedi
#297793
Jeg har slået Motion Flow fra det hjalp på problemet.

Jeg bruger HDMI 1 skal jeg gøre det samme på alle HDMI indgangene.?

Tak for hjælpen :-)
Af Agurk
#297795
Synes det lyder mystisk, at det hjalp på hakkeri ved panorering at slå motionflow fra.
Motionflow burde tværtimod hjælpe på det. Det kan så have andre ulemper, men det skulle hakke mindre med motionflow til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297796
Det afhænger nok af hvad den stod på før. Og så afhænger det af hvad det er for er signal sat-boksen leverer. Hvis den sender alt ud i 1080i, så kunne det være “problemet”.

Umiddelbart ville jeg jo foreslå at du bruger vores indstillinger for motion flow på de øvrige input. Og måske lige prøver dem på sat-inputtet også.