Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
#297639
Hey folkens

Har netop idag modtaget mit
55” C8, dog har jeg et lille problem, det bliver ved med at miste wifi signal når jeg streamer film via Netflix og Viaplay, har et andet smart tv i soveværelset og der har aldrig været noget? Har 100/100 forbindelse og wifi routeren står 2 m fra tv’et. Hvad kan være galt? Det er ikke mit internet kan jeg konkludere da alt ellers fungere på mit andet smart tv samt alle andre wifi apparater.

Den bliver ved med at svinge i kvaliteten på filmen når jeg afspiller og andre gange går den helt i stå og bare loader :/
Brugeravatar
Af bbplayer
#297640
Hus? lejlighed? Ser du mange trådløse punkter når du scanner?

Selvom din forbindelse er super, så kan andre enheder som kører på samme signal, eller naboer påvirke den linje.

Kører du på 2.4Ghz eller?
Af MRP9000
#297644
Hus, ja ser et par stykker udover min egen. Hvis jeg sætter min bærbar pc ved siden af tv og går ind i browseren og tager en bredbånds test så viser den 100/100 Mbit forbindelse, gør jeg det så efterfølgende i tv’ets web browser siger den 2/1 Mbit forbindelse.

Tror 2.4 GHz, stofa køre automatisk
Af dannisther
#297664
MRP9000 skrev:Hey folkens

Har netop idag modtaget mit
55” C8, dog har jeg et lille problem, det bliver ved med at miste wifi signal når jeg streamer film via Netflix og Viaplay, har et andet smart tv i soveværelset og der har aldrig været noget? Har 100/100 forbindelse og wifi routeren står 2 m fra tv’et. Hvad kan være galt? Det er ikke mit internet kan jeg konkludere da alt ellers fungere på mit andet smart tv samt alle andre wifi apparater.

Den bliver ved med at svinge i kvaliteten på filmen når jeg afspiller og andre gange går den helt i stå og bare loader :/
Det er et kendt problem på C8 modellen, Jeg havde samme problem da jeg fik mit, man kan ændre på wifi indstillinger, Jeg gjorde det hurtige, at smække chromecast og ATV til istedet...
Brugeravatar
Af bbplayer
#297672
2/1 er vildt, og ja , det lyder som en wifi TV fejl som nævnt.

Prøv at force den på 5Ghz nettet, det har stofa router vel også?

At din bærbare kan 100/100 kan ikke sammenlignes, da den kan vælge og balancere via driver på anden måde end tv't vælger, så kan du kalde tv's driver fejlopbygget men måske bare med sensitiv til nærliggende signaler og den hopper på frekvenserne, som stofa router så ikke helt vil spille med på.
Så prøv at vælg 5Ghz båndet , du har nok 2 forskellige AP's og så se om det ikke hjælper lidt.
´
Når du tester, så husk endelig at have tv helt slukket først før afprøvning, da WebOS multitasker, og kan have apps i baggrunden, som arbejder og sluger CPU og måske lidt internet båndvidde på dens wifi. Så gamle apps hænger i baggrunden, kan være et andet problem der.
Af chaqqo
#297675
Jeg havde også mange problemer med mit C8 i starten. For mig blev løsningen at slå 2.4 ghz fra, og dermed force den på 5 ghz.

Dette havde jeg dog også nogle problemer med, og så valgte derefter en non-DFS kanel på 5 ghz nettet. Så lige nu kører jeg på channel 48.

Efter det har jeg ingen udfald haft, og hastigheder på fast.com på omkring 300mbs.

Her kan du læse lidt on DFS kaneler og hvordan man vælger non-dfs kanaler:

https://www.tp-link.com/us/support/faq/763/
Af Kalmani
#300636
Hej

Jeg har netop købt et LG C8, og har kæmpe problemer med wifi.

Det kører simpelthen så langsomt.

Jeg har via Netflix målt hastigheden og den ligger konsekvent omkring 10 Mbit/s

Jeg har en 300 Mbit/s fibernet ved Waoo.

Når jeg måler hastigheden på iphone eller bærbar i samme rum måler den 160-180 Mbit/s. Det er godt nok ikke 300 Mbit/s men det burde jo være nok. Vi har to iphones og tre sonos højtalere ellers er det ikke noget der trækker net. Den bærbare er sjældent tændt.

Jeg prøver at ændre kanaler og diverse, men jeg har simpelthen ikke forstand på det. Og syntes heller ikke det gav nogen effekt. Jeg har googlet løsninger som en besat og forsøgt alt mulige ting(ændre land manuelt, ændre klokkelsæt og dato manuelt, slå quick start fra osv.). Ingen ting hjælper.

Når jeg logger på min router har jeg følgende muligheder;

Channel; Auto, auto-no-dfs, auto-long, 36, 40 ,44 og 48
Channel width; 20, 40 eller 80 mhz
Band stering policy; force 2,4 ghz, force 5 ghz, prefer 2,4 ghz, prefer 5 ghz

Jeg har Chromecast, som jeg kan bruge til Netflix og Viaplay, men det er jo bare lidt bøvlet. Syntes i øvrigt heller ikke det fungerer upåklageligt. Ser fodbold lige nu, og billedet er godt nok ikke fantastisk.

Hvad fanden gør man? Skal man købe sig til hjælp? Og hvor gør man det?

Eller er løsningen at tilkoble tv'et til LAN forbindelse? Det kræver bare jo skal bore hul i mur - hvilket jeg vil være meget træt af.
Af chaqqo
#300639
Har du prøvet "auto-no-dfs" eller 48?

I forhold til fodbold kan du jo prøve at lege med Motion indstillinger, hvis det er fordi billedet ikke er flydende nok?
Af Beckham
#300640
Streaming af fodbold er sjældent super godt, uanset om der er styr på netforbindelsen eller ej...bare lige fyi.
Af Kalmani
#300729
Hej

Jeg har været i kontakt med Waoo og prøvet at nulstille mine routere. Det lader til at virke i første omgang.

Jeg prøver om "auto-no-dfs" eller 48 gør en forskel.

Ift. motionindstillinger - hvorledes gør man det?

Burde man investere i en hjemmekalibrering af tv'et? Syntes bare 1.500 kr. er en del.

Jeg er ikke kæmpe feinschmecker, men vil da gerne have det bedst mulige billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#300730
Du kan starte med, at indstille TV'et efter anbefalingerne i vores test. Motion-indstillingerne (TruMotion) kan du bedst ændre ved, at sætte den til "Custom" og så start ud med 0/0 og skrue et par takker op.
Af Kalmani
#300805
Jeg er sgu frustreret.

Efter nulstilling af routere målte jeg hastigheden via Netflix "check your network" til +200 Mbit/s. Jeg tænkte fedt så er problemet løst.

Men ak nej.

Da jeg kan hjem fra arbejde i dag var tv'et for det første hoppet helt af mit wifi. Da jeg så for tastet koden og for forbindelse igen er hastigheden nu kun 5-10 Mbit/s.

Jeg har netop forsøgt at ændre til auto-no-dfs og kanal 48 uden dette gav nogle nævneværdige forbedringer. Jeg slukker og tænder tv'et mellem ændringerne. Skal man gøre andet?

Det er fandme frustrerende.

Nu ved jeg jo at forbindelse kan være hurtig. Men hvordan fanden får man den til at vedblive med at være det?

Jeg måler konsekvent hastigheder mellem 120-200 Mbit/s på både mobil og bærbar. Så det er vel fjernsynet og ikke mit trådløse net den er gal med.

Jeg forsøgte lige med en speed test via browseren på fjernsynet, og den sagde 3,42 Mbit/s....

Suk!
Af Kalmani
#300898
Jeg har googlet som en sindsyg for at finde en løsning.

LG skriver på deres egen hjemmeside 2,4 GHZ anbefales til streaming, da 5 GHZ er mere modtagelige for interferens. Er der noget om det? Skal jeg tvinge netværket på 2,4 GHZ?

Jeg har også læst man skal ændre følgende;

Ændre DNS til Google (8.8.8.8 eller 8.8.4.4) eller(1.1.1.1 eller 1.0.0.1)
Slå IPV6 fra under netværks indstillinger.

Jeg aner intet om hvad ved vil sige???

Der er også mange der skriver man skal slå "listening mode" fra i screen sharing app. Det er bare ikke muligt på mit. Tror det er en nyere udgave.

Skal der ændres i wpa/wpa2? Aner ikke hvordan eller hvad det betyder.

Ellers må jeg have fat i min udbyder igen. Selvom jeg ved speedtest oplevet fine hastigheder på mobil, så sker det altså at der er grynet billede når jeg streamer netflix herpå. Det må vel også betyde langsom hastighed? Eller er det fordi telefonen hopper mellem 4G og wifi??
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#300908
“Burde man investere i en hjemmekalibrering af tv'et? Syntes bare 1.500 kr. er en del.”

“Jeg er ikke kæmpe feinschmecker, men vil da gerne have det bedst mulige billede”


Jeg tillader mig lige at oplyse at såfremt du vælger at få foretaget en rigtig kalibrering af din skærm, så fordi kalibreringen på din skærm kan laves med AutoCal via Calman softwaren, så kan du få følgende profiler kalibreret for de 1500 kr. (Hvis du vælger mig :) )

SDR:

Ekspert Mørk
Ekspert Lys

HDR10:

Biograf eller TechniColor

Dolby Vision:

Biograf hjem og Biograf

Det er i alt 5 fuldt kalibrerede billede profiler som kalibreres via Calmans 3D LUT AutoCal funktion.