Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Viggo87
#297461
Tak for råd. Fik set lidt HDR og må sige jeg er temlig inponeret over hvor detaljeret og flot det ser ud?

bliver faktisk mere og mere positivt overrsket oled end har været de andre dage Se længe kilden er god står det virkelig skarpt. Så måske jeg bare lige skulle vende mig til Oled forhold til mit gamle samsung hvor der mere tryk på lys, hvor oled har ekstra detaljer og meget mere dybe i billedet ?

Men har observeret gult grønt,blåt skær ved hel hvid baggrund(hedder det ikke tint?) Men ved normalt tv syns jeg faktisk hvid er hvid så det kun ved helt hvid baggrund det er der, er det noget jeg kan blive helt fri for hvis jeg ombytter? Eller er det Hvad men skal forvent? Eller hvis ombytter kan jeg få en der 100% fri for tint ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#297462
Viggo87 skrev:Men har observeret gult grønt,blåt skær ved hel hvid baggrund(hedder det ikke tint?) Men ved normalt tv syns jeg faktisk hvid er hvid så det kun ved helt hvid baggrund det er der, er det noget jeg kan blive helt fri for hvis jeg ombytter? Eller er det Hvad men skal forvent? Eller hvis ombytter kan jeg få en der 100% fri for tint ?
Nu er OLED en del skarpere, og små detaljer i 480p materiale ses meget tydligere, så her gætter jeg på at dit signal er tv og det ikke er en HD kanal, så dit 480p signal er lidt tværet ud, og så får du altså disse småting at se engang imellem når signalet er ringe.
Af Viggo87
#297464
De fleste af kanalerne er HD det yousee webtv app jeg bruger som er rimelig lav bitrate på nogle af kanalerne. Men vil det virkelig se ud som tint når oplæsningen er lav ved hvid baggrund ?
#297466
Du må finde dedikerede testmønstre hvis du vil teste sådan noget. Det er lidt useriøst at ville råbe “tint!” baseret på indhold man ikke har styr på.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297476
Find noget 2160p materiale på nettet, og kopier til USB, afspil det, og tag et billede af det du kan se, hvis du stadig kan. Er det væk så har du jo fundet synderen, som ikke er tv.
#297480
Viggo87 skrev:Nu spøger jeg nok dumt men hvor finder jeg det testmønster/program så jeg kan teste det Rasmus?Billede
... Torben.

Det kan blot være en JPG med helt hvid farve, som du strikker sammen i paint og smider på en stick. Det behøver ikke være 4K. 1920x1080 eller 1280x720 vil også fungere fint.
Af Viggo87
#297909
Nå så det spændene har valgt og smide af8 retur, og får en c8 i morgen i stedet ?

Og er lidt nervøs for om det det rigtige valg. Håber den kan kører yousee web tv ligeså overbevinde på det meste (syns jeg har læst Sony sku være bedst til opskalering) også jeg spændt på og se hdr på netflix(billedet sku være ret lækkert. ? plus den lidt mere lysstærk

Skal lige siges jo mere jeg så tv/film på af8 blev jeg faktisk ret overrasket over billede kvaliteten. Men mave fornemmelsen var jeg blev nød prøve c8.

af8 er ved og være udsolgt så det knæk og bræk?

Hvad tænker i om det ? Kan se mange har stået i samme situation om af8/c8 og hvor folk roser begge skærme på hver det måde, tænker bare når jeg ikke ser sport så skulle den være kanon
Af Beckham
#297916
Nu er det jo samme panel som sidder i de to skærme, så de vil ikke være revolutionerende forskellige. Personligt havde jeg dog valgt AF8. Synes Sony klarer opskaleringen en smule bedre og så er jeg bare generelt tilhænger af Sony's billedbehandling.
Af Viggo87
#298443
Så fik jeg afprøvet lg c8 i en 14 dages tid.

Må sku sige jeg er skuffet alm Flow tv klare af8 meget bedre der mange flere detaljer og mere intensitet plus billedet bare er mere naturligt, så kan godt leve med HDR er lidt mørkere end lg :) , og allerede dagen efter valgt jeg bestille et nyt af8 med levering i imorgern og afhentning af det andet.

Og c8 er mere lysstærk ved HDR og det til dels os positivt. Men når jeg ser 65/ 35 Flow tv betyder det bare en hel del at billedet bare spiller 100procent ved andet end HDR

Blev faktisk overrasket over at jeg kom til og savne Sony,s billede kvalitet og billedbehandling så meget. Så kan sagtens leve med lys styrken ikke er den højeste.
Så forstår godt den fik refrerance for bedst tv 2018 , det på mange måde et møg fedt tv. Bare ærgerligt men først skal af med og prøve noget andet før men finder ud hva et godt billede er.

Er bare glad for jeg fik prøvey begge tv afprøvet inden jeg beslutter mig plus at Sony,en nu er nede i 14000kr så spare os lige 1500 fra første gang jeg købt den :D

Men lige til en andet spørgsmål er blevet tilbudt et 5 måneder gammelt af9 i 65 for 17000kr vil det være et bedre køb hvis vi snakker ren billede kvalitet HDR frem for af8? Er fuldstændig ligeglad med dens hurtigere Android chip. Er kun intrerseret i billede kvalitet.

Ellers skal smide de penge efter lidt god lyd i stedet for?
Hilsen en person der glæder sig til få Sonys billede kvalitet hjem igen?
#298449
Nej, det er marginaler der adskiller dem. Du skal tage AF9 fordi du vil have fuld båndbredde på alle HDMI og fordi du måske kunne få brug for eks. eARC eller center-højttaler-funktionen.