Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af merke
#297473
Sony har dårligt service. Jeg havde både telefonen og tabletten sendt dem til service. Det prøver at finde på alt muligt for at ikke reparer det.. derfor køber jeg aldrig Sony produkt mere...
Af Remmerboy
#297482
Det ligner ikke at du tog billederne fra 6m afstand :p
Jeg tror ikke engang jeg sidder 6m fra en 65 tv. Det er nok mere max 4m. Ellers skal man til at bryde mure ned
#297483
Hvorfor skal de bestemme hvor langt man skal sidde fra TV’et? Har du et navn på den chef du fik svar fra, som du kan smide i en PM (undlad at hænge folk ud med navn her i tråden)?
Af Agurk
#297485
Det var ikke deres chef der nævnte de 6 meter. [5-6] meter skrev de for at være fair. Det var på følgeseddelen fra servicebroker/service centergruppen.

Men du kan godt få chefens navn. Han kom dog først ind i sagen efter jeg fik mit TV retur fra "reparation".

Han ville gerne have billeder osv.

Men ja, det gjorde egentligt bare ondt værre når reparatøren sender et svar tilbage og skriver om afstand til TV og at jeg skal sidde midtfor TV. Jeg mener at jeg som lægmand kan se, at det er et uhomogent panel, hvilket ikke har noget med de ting at gøre.. Men det bliver da nok sværere at se hvis man sætter sig meget langt væk fra TV.
#297493
Det sidste lyder som et standard svar fra nogen der ikke har anet hvilket Tv de har haft med at gøre. Jeg håber ikke de efterlever deres egne regler for så må deres stuer se lidt sjove ud.
#297496
Jeg synes det er helt fair at du skriver det her. Ved køb af OLED var jeg også meget i tvivl jvf fejl vs QLED.

Har du overvejet at skrive til Tænk? De har netop ressourcer til at tage sådanne problemer op..
Af Hanga
#297504
De TV test jeg har set fra Tænk har afsløret en alarmerende mangel på viden om billedkvalitet, så det er i hvert fald ikke dem der bør påtage sig opgaven.

Det er nærmere her og hos andre TV entusiaster at man kan forsøge at konkludere, om der kan være generelle problemer med panelerne. At der kan forekomme ujævnheder i farvegradienterne (ret mig hvis begrebet er forkert, Torben...) er en kendt problemstilling, og der kan være forskel fra panel til panel om hvor udtalt det er. Når jeg ser dine billeder synes jeg det er et på et tydeligt niveau, så du har nok været uheldig i panellotteriet.

Personligt havde jeg byttet til AG9 som du fik tilbudt, men jeg forstår egentlig godt din holdning om, at du ikke vil Sony mere efter den serviceoplevelse. Til gengæld må du være customer for life i Hifiklubben Odense :P
Af Agurk
#297507
# Torben Rasmussen

Sony ville teste om andre eksemplarer af kd65af9 har samme karakteristik som mit eksemplar. Altså om det var nornalt for modellen. Sony-chefen sagde noget i retning af, at det jo ikke ville hjælpe så meget at give mig et nyt TV, hvis det nye så ligesådan ud.
Jeg hørte aldrig hvad disse tests præcist viste, men jeg blev informeret af HIFI-klubben om, at SONY havde haft billederne i England og Japan og at TV'et er indenfor tolerance. Altså ingen fejl på mit TV ifølge Sony.

Men jeg mener at du selv, Torben Rasmussen, har et Kd65af9. Det kunne da være interessant, hvis du kunne sætte et testbillede på dit TV.

F.eks dette link som Sony også fik til at teste andre eksemplarer kd65af9. Det er det orange billede fra mit oprindelige indlæg

https://m.youtube.com/watch?v=_wKmFuiBMC8&t=260s
Af Agurk
#297562
# Beckhan

Sådan kan man farve en kort sætning. BARE lcd.. Plus en masse mere. Tror du ikke de fleste herinde ved at QLED er lcd?

Jeg kan fornemme at du synes BARE lcd er inferiørt i forhold til et OLED. Se mine billeder af high end OLED, som er helt som det skal være ifølge SONY. Jeg er ikke sikker længere.
Læs evt. En test af Q90R. Ikke selvklart at et OLED er bedre end bare lcd for alle og i alle situationer.
Af Beckham
#297577
Der er da mange som godt er klar over at QLED bare er en LCD. Men jeg fornemmer også jævnligt at der popper nye brugere op herinde som ikke er klar at QLED teknisk set bare er et LCD. Dermed ikke sagt at det er dårlige tv....for det er de da bestemt ikke.