Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#297219
@Torben
Glem det - for Peter eksisterer disse TrueImage, output-matrix m.m. muligheder ikke - han har valgt at ignorere dem.
Og fordi han vil ikke vide af dem, kan han ikke forestille sig, hvori forskellen ligger.

Derfor vil du aldrig få ham til at forstå, at vi selvfølgelig også vil se BV11/Avant/Eclipse-løsningen i det kommende Harmony.
WiSA Ready/dongle-løsningen er for kunder, der ‘kun’ køber LG-tv’et og kan nøjes med de få konfigurationsmuligheder, dette giver.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#297222
Måske er det tid at acceptere B&O er nødt til at lade andre tage over, det
er jo gået meget godt med at acceptere et fjernsyn fra LG som et BV. tv.

Ja Millemis, jeg har ikke haft nødig at sætte mig ind i B&O's økosystemer.
Har fundet alternativer, som Torben's - 'Sony AF9, PS4 Pro, ATV4K, Lintronic,
Sonos + Beolab'.

Jeg har bare været heldig at mit BeoVision 7. Mk III, stadig fungerer fint.
Har så tilpasset andre audio produkter. Rigtigt mange har idag opgivet 5.1 /
7.1 surround sound, og er gået over til stereo eller mono højttaler. Dette er et
valg, vi heldigvis selv bestemmer. Men B&O vil bemærke det, handle der efter.

Jeg holder fast ved surround 5.1/ tv, og stereo lyd som baggrunds underholdning.
Er ikke 'bange' for en fremtiden uden B&O's økosystemer. Mister heller ikke
penge på det, hvis B&O vælger at gå andre veje, som i tilfældet MasterLink
systemet. Det virker stadigt hos mig, hvis jeg får brug for det.
Brugeravatar
Af Millemis
#297246
B&O look-alike style......men i realiteten bare et tv med en (ok, rigtig god) stereo-højtaler tilsluttet.
Hvilken lyd-udgang var det nu han brugte?
Hovedtelefonudgangen?

MM
Af BEOVOX141
#297247
Peter Pan skrev:@ Millemis
Hvorfor i alverden skulle B&O lade en WiSA transmitter indbygge i Harmony Sound
Centeret, når muligheden er en LG Innotek WiSA USB-dongle i LG C9 77" TV'et.
Vent til engang i oktober, så ved vi det.
Måske fordi antennen så kan sidde korrekt! Læg venligst mærke til at spec siger 10 meter maks ved "line of sight", lidt svært at se hvad der er BAG skærmen, eller hvad? IMHO er dette som sagt før et helt og aldeles ligegylding produkt, der kommer til at drive de stakler, der er blevet hjernevasket af tusindvis enslydende indlæg, til vanvid. Men måske kan du så få et job i LGs telefon support. O_O

Prøv nu at se HVORDAN det SKAL gøres,- og selv her er der problemer. Men kan ikke finde ud af at trække en ledning eller en fiber, har man fuldt ud fortjent alle de problemer man render ind i!

Billede
Af BEOVOX141
#297249
Millemis skrev:... for Peter eksisterer disse TrueImage, output-matrix m.m....
Kan vi ikke lige blive enige om en ting. Trueimage er en "hemmelig" B&O algoritme, der fifler med et lydbillede? Hvad der sker er der jo ingen der ved, så reelt er det eneste det ikke er: True!
Det ville måske have været bedre at have implementeret de RIGTIGE HD dekodninger, det havde i det mindste været: True!
#297254
Jeg fik ikke testet denne feature ved Eclipse, da den ikke var klar endnu. Men ligesom alle de øvrige TV, hvor man kan vælge mellem forskellige lyd-presets, så kan de jo ikke alle være rigtige. Jeg er med på, at nogen foretrækker bulder og brag i filmen og klar tale under TV-avisen, men en neutral lyd burde være målet.
Af BEOVOX141
#297255
Torben Rasmussen skrev:Jeg fik ikke testet denne feature ved Eclipse, da den ikke var klar endnu. Men ligesom alle de øvrige TV, hvor man kan vælge mellem forskellige lyd-presets, så kan de jo ikke alle være rigtige. Jeg er med på, at nogen foretrækker bulder og brag i filmen og klar tale under TV-avisen, men en neutral lyd burde være målet.
@Torben

Testede i nogensinde DTS-MA dekodningen, det er vist aldrig blevet endeligt bevist at det ikke blot er par klistermærker samt at C7ern kan decode HD formatet, dog uvist til hvilket formål... ;;)
Af BEOVOX141
#297262
Torben Rasmussen skrev:Hmmm... jeg havde "vores" UHD-afspiller koblet til, men jeg erindrer ikke, at jeg undersøgte DTS-MA-understøttelsen.
Det må jo så forblive et at livets mysterier, eller en urban legend alt efter hvor man står :)

Ironien er egentlig at problemet ikke er den manglende understøttelse af HD audioformater, det er nærmest trivielt at dekode andet steds. Men det betyder så at alt andet heller ikke bliver håndteret korrekt af et Beovision, med mindre det altså allerede er dekodet... suk.

Tak for svar
Brugeravatar
Af Millemis
#297296
BEOVOX141 skrev:
Millemis skrev:... for Peter eksisterer disse TrueImage, output-matrix m.m....
Kan vi ikke lige blive enige om en ting. Trueimage er en "hemmelig" B&O algoritme, der fifler med et lydbillede? Hvad der sker er der jo ingen der ved, så reelt er det eneste det ikke er: True!
Det ville måske have været bedre at have implementeret de RIGTIGE HD dekodninger, det havde i det mindste været: True!
Jeg ved ikke, hvorfor B&O’s lydbehandlings-enhed/-algoritme skal blandes sammen med afkodning af Dolby’s og DTS’s HD-lydformater.
Men det er vel en kæphest, som nu henter ud af stalden (igen, igen).
De allerfleste ved vel, at HD-lydformaterne ganske nemt kan afkodes der, hvor de afspilles.
Enhver Bluray-spille - lige bortset fra de allerbilligste - klarer det fint.
Hører man til de meget få, der ripper hhv laver images af deres skiver (altså af de, hvor det er lovligt), sørger man nok selv for at finde en afspiller, der klarer det job - det er vel rimeligt.
Generelt har B&O’s tv kunnet afkode de proprietære audioformater, som kunne afspilles internt.

Hvordan det forholder sig med Eclipsen og indbygget afkodning af disse formater, skal jeg ikke kunne sige.
Dog - havde jeg en sådan derhjemme - ville min OPPO-spille være tilsluttet....og behovet for at tv’et skulle kunne afkode HD-lydformaterne ville være lig nul.
Hvorfor skulle jeg som kunde (i sidste ende) betale for licenser til denne afkodning, når det allerede kan (og skal kunne) gøres i OPPO’en!

Du må have dine grunde til at ride den kæphest.
Peter Pan rider jo den samme.....selvom han forlængst har lært, hvordan man konfigurerer hans OPPO til det job. Men man kan jo også ride kæpheste bare for kæphestens egen skyld.

Du er selvfølgelig velkommen til at kalde det, der generelt går under navnet TrueImage processeringen for ‘fiflen med et lydbillede’ samt at fravælge den mulighed i din hverdag.
At der ikke skulle være nogen, der ved, ‘hvad der sker’, er dog et underligt udsagn - arbejdet er lavet i Struer af folkene i lyd-afdelingen dér.
Så jeg kan kun forstå dit udsagt som, at de folk dér ikke har en dyt anelse om, hvad der sker med de ting, de laver.
At der skulle være noget ‘hemmelig’t ved det, kan jeg heller ikke rigtigt se - det er rimeligt godt og grundigt beskrevet deroppefra. Selvfølgelig beskytter de deres arbejde - TrueImage er et indregisteret varemærke.

MM
Af BEOVOX141
#297301
Millemis skrev: Du er selvfølgelig velkommen til at kalde det, der generelt går under navnet TrueImage processeringen for ‘fiflen med et lydbillede’ samt at fravælge den mulighed i din hverdag.
At der ikke skulle være nogen, der ved, ‘hvad der sker’, er dog et underligt udsagn - arbejdet er lavet i Struer af folkene i lyd-afdelingen dér.
Så jeg kan kun forstå dit udsagt som, at de folk dér ikke har en dyt anelse om, hvad der sker med de ting, de laver.
At der skulle være noget ‘hemmelig’t ved det, kan jeg heller ikke rigtigt se - det er rimeligt godt og grundigt beskrevet deroppefra. Selvfølgelig beskytter de deres arbejde - TrueImage er et indregisteret varemærke.

MM
Hvis ikke du kan forklare mig hvad den præcise algoritme i "opskaleringen", har jeg jo desværre ret! Og det tvivler jeg på du kan. Der er lige så meget snake oil som enhvert "preset" på en AV reciever eller at lytte til musik i pro logic. Hvis ikke jeg tager fejl stillede du rent faktisk spørgsmålet til Geoff,- uden at få svar!
Og vitsen er stadigvæk at det bliver kaldt "True", når det vitterligt er det stik modsatte! Det kan vel ikke være et mål at opfinde sit eget lydbillede der ikke korresponderer med det orginale lydspor.
Af BEOVOX141
#297302
Millemis skrev: Hører man til de meget få, der ripper hhv laver images af deres skiver (altså af de, hvor det er lovligt), sørger man nok selv for at finde en afspiller, der klarer det job - det er vel rimeligt.
Generelt har B&O’s tv kunnet afkode de proprietære audioformater, som kunne afspilles internt.
MM
I en simpel verden kan dit argument godt holde vand, men den manglende afkodning af HD formaterne har andre uheldige sideeffekter, da der ikke er en nem måde at skifte mellem forskellige dekodninger i B&O verden, hvilket betyder at det skal ske på source siden. Altsammen noget du ville rende ind i hvis du havde flere kilder end din BR OPPO O_O
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 326