Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af C@sper
#297137
Min Pana plasma er desværre død og må erstattes. Men hvad køber man i dag når man streamer tv/tjenester, caster til APTV gen 1 eller en CC og kun sjældent bruges til fx PS. Jeg er ikke typen der vil give kassen for et tv, men kan man få noget der er fint til en som mig, der ikke interesserer sig alverden meget for detaljerne, til omkring 3-4500,- og 55-65"?
Så denne i dagens tilbuds mail fra elmutanten, er det noget hø:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... v-55uk6400
Af jng
#297143
Torben Rasmussen skrev:Hvorfor tage sådan på vej?
Jeg synes ikke, jeg tager på vej. Men jeg har i al beskedenhed gjort mig den ulejlighed at læse indlægget viewtopic.php?f=7&t=7
Af Grandahl
#297148
Den er der flere der har været glade for, og også en skarp pris på den. Jeg så den godt men den var under de tommer du ønskede i første omgang..
jeg er ikke selv så glad for IPS paneler da det går lidt ud over billedkvaliteten, til gengæld kan det være hensigtsmæssig hvis i ofte er flere der samles omkring tv, da Ips paneler har bredere betragtningsvinkler..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297149
jng skrev:Jeg synes ikke, jeg tager på vej. Men jeg har i al beskedenhed gjort mig den ulejlighed at læse indlægget viewtopic.php?f=7&t=7
Og det var netop 1. paragraf jeg havde i tankerne med din formulering...
Af C@sper
#297156
Grandahl skrev:Den er der flere der har været glade for, og også en skarp pris på den. Jeg så den godt men den var under de tommer du ønskede i første omgang..
jeg er ikke selv så glad for IPS paneler da det går lidt ud over billedkvaliteten, til gengæld kan det være hensigtsmæssig hvis i ofte er flere der samles omkring tv, da Ips paneler har bredere betragtningsvinkler..
Jeg sidder knap 4m fra fjernsynet og har klaret mig fint med et 46" de sidste 8 år.
49“ kan også gå, det er trofmds alt et skridt op af stigen :) Hvis den er det bedste køb i det prislejet så er det vel den der skal prøves tænker jeg. Medmindre der er nogle modeller der er overset?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297158
Når du kommer fra en Pan plasma, så kunne man godt blive bekymret for, om sortniveauet vil være godt nok. Omvendt, så har du også været vandt til brede betragtningsvinkler, så det afhænger nok af hvad du har mest brug for.
Af Grandahl
#297163
Jeg er heller ikke fan af sortniveauet på IPS paneler.. Men med 4 meter til dit tv ville jeg anbefale 65", 55" som minimum... Nogle bruger 75" på den afstand..

Størrelse gør en del for oplevelsen, det er helt sikkert.
Af C@sper
#297165
Så skal jeg da opgradere til min. 55“.
Hvor meget mere skal jeg bløde for at få noget der er markant bedre end i det prislejet jeg kigger nu?
Tv'et er fastmonteret på væggen og de alle dem der måtte kigge på den, sidder næsten lige for, eller ganske tæt. Så et godt billede med fint sort niveau vil da være at foretrække.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297166
Billigste 65” TV i den bedre ende er nok Sony XF90 til 9000:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

I samme liga er Samsung Q8DN, som dog er noget dyrere:
https://www.pricerunner.dk/pl/2-4676092 ... ign-Priser

Sonyen er så dobbelt op på dit oprindelige budget, men som jeg har skrevet et par gange før: ærgrelsen ved et dårligt billede hænger ved længe efter, at glæden over at have sparet nogle tusinde kroner har fortaget sig :)