Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aander01
#297090
Jeg har købt dette tv og har indtillet det after testen her på siden. Mit spørgsmål er at når jeg sætter bevægelse til 3 som anbefalet, flimrer den sorte rulle tekst på tv2 news jeg er nødt til at sætte den til 1 før det ser normalt ud, er det noget der betyder noget og hvad gør denne indstilling entelig.
Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297091
Er du sikker på, at du ikke har fået sat "Filmtilstand" til "Til"? Motion Flow er Sonys bevægelses-udglatning.

Jeg mener, at Sony har ændret deres menu for bevægelse siden vi testede. Er 3 ikke max. nu? I så fald skal den kun stå på 1 eller 2.
Af MRP9000
#297103
Ved ikke om det er samme menu som på deres xe9005, men erfarede at motion skulle stå på “jævn” før jeg fik det flotteste billede ved bevægelse.
Af DavidWebb
#297104
jeg kan næsten ikke vente med at brænde 15k+ af på et tv og så skulle bruge timer på at få det til at virke ordentligt:-)

Jeg holder mig til mit gamle lcd fra sony.....indtil det brænder sammen.

god weekend
Af aander01
#297115
Hej findes der nogen måde at tjekke på om bevægelse står korrekt, jeg tænker på nogen video klip på youtube eller lignende ,som man kan bruge at indstille. Jeg er mest bekymret om det en fejl på tv'et.
mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297124
Jeg kan nok godt garantere, at det ikke er en fejl i TV'et. Rullebjælken på News sendes i interlaced-format, hvilket både sætter krav til de-interlacing og til udregningen af kunstige billeder. Hvis du vil undgå indsættelse af kunstige billeder, så skal du slå MotionFlow helt fra.