Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
#297032
Hey folkens

Står og overvejer at købe et lg 55” C8 hos power.dk på fredag, men har lige et par spekulationer som jeg gerne vil have svar på, hvis i kan :)

De kommer her:

- Vil et 55” passe når sidde afstanden er 2.5 m? Eller bliver det for stort?

- Kan det lade sig gøre at vægmontere det nogenlunde fladt og stadig benytte de bagudvendte porte, altså antennekabel osv? Og hvis ja hvilket beslag vil i anbefale?

- Burn-in er det noget jeg skal frygte? Eller kan jeg benytte tv’et til alm brug uden frygt?

Håber i kan hjælpe med at besvare mine spørgsmål :)
Af DanishBacon
#297046
Emnerne har været oppe og vende på forum før, men hermed mit korte indspark :)

- Sidder selv knap 3m fra mit 65” C8 uden problemer 8-)
- Vogels 305 fungerer fint med stik etc
- Burn-in er mest hvis du gamer i timevis eller kun ser den samme kanal hele dagen lang. Jeg tager ikke specielle hensyn, og har ikke fået antydningen af problemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297050
Den vil også virke fint. Min bror har samme beslag og han har SPDIF-porten i brug, så det kan sagtens lade sig gøre. De bagudvendte stik sidder i en fordybning, så der er lidt mere plads end hvis de flugtede med bagsiden. HDMI-portene må du dog nok have fat på vinklede stik til, men disse kan eventuelt blot fås som en vinkeladapter, så du kan købe et almindeligt kabel og sætte i.
Af Moulder
#297052
Jeg har lige købt et 55" C8 i Bilka til 7777,- kr. og er ovenud tilfreds med købet.
Det er et mega fint tv, med et fantastisk billede.. Jeg er dybt imponeret og hvor sort farven sort kan være på et tv :)

Jeg sidder også ca. 2,5 m. fra mit, og det giver ingen problemer overhovedet.. Jeg havde et 50" før, og forskellen på størrelsen er tydelig, men jeg synes faktisk det er fedt med de ekstra 5"

Jeg købte et vægbeslag med, som ligner de Vogels der er linket til her.
Det kostede 299,- kr. og får tv'et 9 mm. fra væggen.
Det er dog ikke nok hvis man vil bruge SPDIF porten til lyd, men der medfølger mellemlægsskiver i forskellige størrelser til beslaget.

Ang. HDMI portene, så sidder 3 af dem på siden af tv'et, og et af dem er HDMI2, som er ARC porten.
Så hvis du skal tilkoble en receiver eller lign. behøver du ikke et vinkelstik. :)
Af Bicakd
#297054
Er selv på jagt efter nyt oled tv fra Sony, men jeg ser meget tv2 news som kører flere timer om dagen og så sport, vil det være for risikabelt ift. burn-in? ::l
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297055
Kan du ikke bruge en vinkel-adapter til SPDIF selv med 9 mm til væggen? Den jeg har liggende er godt 1.2 cm dyb fra stik til yderkant og SPDIF er jo forsænket en smule i kabinettet.

Til TV2News i flere timer om dagen ville jeg holde mig fra OLED. Det kommer til at give problemer.
Af Grandahl
#297056
Ja, TV2 news har en rød bjælke der konsekvent kører, så der vil nok være en risiko
Af Bicakd
#297062
Øv okay, hvad vil i så anbefale at gå efter? Altså ift. det jeg kigger efter prismæssigt; Sony AF9/LG C/E8 i 65"
Lige nu har jeg en Panasonic tx-l42e6y, som fungerer upåklageligt, eneste grund er en større skærm og noget nyere funktioner :o
Af George1
#297065
Jeg ville kigge efter den meget roste Q9FN fra Samsung, som er nede i under kr 15000 for en 65"
Hvis du bor i nærheden af køge har Power den til under kr 13000, dog kun 10 stk.
Du kan også få No Gab ophæng til denne model, så den hænger fuldstændigt fladt ind til væggen.