Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af TorinoForever
#296975
Hej,

Jeg har sat et nyt Samsung tv op til mine forældre og for at de kunne få bedre lyd så satte jeg også en playbar op til dem.
Deres Samsung tv kører med one connect og til at starte med stod one connect boksen på gulvet og alt var fint.
Nu har jeg sat et tv møbel op til dem med stof i fronten så der ikke skulle være nogle problemer med signalet fra fjernbetjeningen.
Men når de lukker lågen til tv møblet og man er mere end 1 meter væk fra tvet så kan man ikke skrue op og ned for tv lyden (via Playbaren). Hvis jeg så åbner lågen til tv møbler eller går helt hen til det så kan jeg godt... Der er ikke noget problem med at skifte kanal lige meget hvor langt væk jeg står kun med at skrue op og ned for lyden.

Hvad er galt eller hvad har jeg gjort galt?

På Forhånd Tak
#296977
Måden One Connect virker på er følgende:
Der kommunikeres mellem remote og boks via RF, dvs. ikke ved hjælp af lys. Man kan dermed betjene TV'et uden at fjernbetjeningen kan se boksen.
Eksternt udstyr, som skal styres af TV'et får derimod signalerne sendt ud af One Connect-boksen via et vindue på fronten af kassen. Når du pakker kassen væk, så blokkeres IR-lyset.

Det kan løses ved at købe en IR-blaster og sætte i den lille mini-jack-port på siden af One Connect og så føre denne blaster op til IR-modtageren på Playbar.
Af TorinoForever
#296981
Hej Torben,

Tak for svar.

Det der undrer mig er at når jeg skruer op og ned på fjernbetjeningen så skriver tv’et SONOS volume up/Down men der sker bare ikke noget.

Har fundet stikket på connect boksen. Hvis jeg køber det kabel skal den anden ende af IR lasterne så klistres op lige ovenpå IR modtageren på Playbaren?
#296982
TVet ved jo ikke at du har sat noget foran boksen. Den ved blot, at du trykker på knappen og at den så skal smide er IR-signal ud af boksen. Informationen på skærmen har ikke noget med kommunikation med Playbar at gøre - det er bare info til dig om at det ikke er volumen på TVet du justerer.

En IR-diode skal om og sidde så den kan ramme øjet på Playbar.