Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296456
Rasmus Larsen skrev:Den danske iTunes kører tilbud på 4K-film til 79 kr. Der er bl.a. Blade Runner 2049 og The Martian.
Fra den liste synes jeg faktisk, at Ready Player One var et federe køb.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#296461
At dømme ud fra læserinteressen her på Flatpanels for filmskiver kontra online filmbutikker, så havde jeg det på fornemmelsen, men det er første gang, at vi har fået nogle håndfaste tal. Online filmbutikker overhalede DVD/Blu-ray i løbet af 2017.

Der er naturligvis den vej, som tendensen peger, men flere spillere har alligevel meldt sig på banen i de sidste år. Blockbuster har sagt, at de oplever god vækst i Norden. Og så har iTunes' lancering af 4K HDR og gratis opgradering nok været med til at sætte spot på muligheden for at finde nye film digitalt fremfor på skiver.

Filmbutikker som iTunes & Blockbuster har overhalet DVD/Blu-ray i Danmark

Lad os håbe, at Rakuten kan give iTunes lidt konkurrence på 4K HDR og priserne. Det virker ikke som om, at Blockbuster m.fl. for alvor er interesserede i at tilbyde god billed/lydkvalitet.
Af steen6400
#296463
Ja, flere måtte da gerne have 3x leje til 99 kr. som Blockbuster. Har dog ikke været der siden ATV 4K kom.
Af lommeregner
#296470
På ITunes kan man også finde flere film i 4K til 49,- kr
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#296624
Det er ikke i 4K eller HDR, men jeg ved at flere herinde har savnet Ringenes Herre i Extended Edition. De kommer tilsyneladende på dansk iTunes i morgen.

Spilletiden angives til hhv. 3:48, 3:55 og 4:23 timer. Er det ikke længere end extended udgaverne normalt varer?

Billede
Vedhæftede filer
ringenesherreextended.jpg
ringenesherreextended.jpg (175.43 KiB) Vist 2037 gange
Af lkodk
#296627
Nej. I mit Extended BD sæt er de opgivet til hhv 228, 235 & 263 minutter. Så det er spot on. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#296678
Alle tre udgaver skulle komme i 4K HDR og Atmos ifølge Lionsgate, men jeg tror ikke, at det er utænkeligt, at der udgives en ny 40th Anniversary udgave på iTunes. Omvendt var vi jo heldige at få gratis opgradering af Alien. Så det kan nok tippe begge veje.
Af Flomsen
#296987
Kan se på den engelske iTunes koster boksen med 6 alien film med danske undertekster £9.99 ca 88.-dkr, mån ikke det er en fejl ;;)
Senest rettet af Flomsen 7. maj 2019, 19:33, rettet i alt 1 gang.
Af Flomsen
#296989
Fik købt alien 6 film og X-men 9 film i HDR og alle med dk undertekster for ialt ca 200.-dkr på den engelske iTunes :)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 68