Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#296611
Min kære Farmor her foræret min denne sufwoofer fra B&O, da hun syntes den ikke passede ind i hendes stue, hun har dog beholdt de højtalere hun købte til i sin tid.

Jeg har på ingen måde forstand på det med lyd, anlæg og hvordan det hele bliver sat sammen og passer sammen, jeg tog kun i mod dem da jeg ved at B&O laver kvalitets varer.

Så det jeg godt kunne bruge noget hjælp til at er fortælle mig om denne subwoofer virker til andre højtalere end fra B&O og hvis, hvordan jeg evt kunne gøre brug af dem og med hvilke slags højtalere, til brug lyd til TV eller hører musik :)

Subwoofer specs: https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=481
#296615
Det er blot en passiv subwoofer, ligesom så mange andre, så den virker på præcis samme måde, som andre subwoofere uden forstærker gør. Den kan kobles til et anlæg med forstærket subwoofer-udgang eller du kan bruge den, som B&O havde tiltænkt, i et 2-kanals setup, hvor du sætter højre+venstre kanal i subwooferen og lader den fungere som skillefilter, og så sætter dine to "rigtige" højttalere i subwooferens udgange i bunden.
#296616
Torben Rasmussen skrev:Det er blot en passiv subwoofer, ligesom så mange andre, så den virker på præcis samme måde, som andre subwoofere uden forstærker gør. Den kan kobles til et anlæg med forstærket subwoofer-udgang eller du kan bruge den, som B&O havde tiltænkt, i et 2-kanals setup, hvor du sætter højre+venstre kanal i subwooferen og lader den fungere som skillefilter, og så sætter dine to "rigtige" højttalere i subwooferens udgange i bunden.
Mange tak for svaret :)

Er denne subwoofer stadig værd at bruge den dag i dag? :)
#296617
Det kommer nok an på resten af dit setup. Den har aldrig været highend, men hvis målet blot er, at tilføje ekstra bas til et eksisterende sæt højttalere i nogenlunde samme klasse, som de CX50 den er afbildet sammen med i dit link, så kan den være fin.