Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stein
#295949
Jeg kører som bekendt en sag med Sony vedr Netflix problemer og har nu tilføjet tordenfluer .
Da det kun var Netflix problemer tilbød de mig en Cromecast eller Firestick ub , hvilket jeg grinte af og afslog , og skrev at det var desværre ikke nok , enten løste de problemet , da det er indbygget i tv , eller de købte det tilbage .
Så tilføjede jeg tordenfluer og de vil vende tilbage .
Nu vil jeg være på forkant med Sony !!
Så som jeg læser så er afløseren for mit 65X8507C = 65XG8599 ?
Men jeg kan læse at det er det kantbelyst og mit er bagbelyst , dvs i mine øjne er det dårligere og mit er et VA panel og det nye er IPS , og i mine øjne dårligere , kan være betragtningsvinkel er bedre , men jeg sidder ikke i 160 grader vinkel og ser tv .
Så mit spørgsmål er : hvilket 2019 Sony tv matcher mit ?
Og OLED er IKKE noget jeg vil have .


Stein
Brugeravatar
Af bbplayer
#295964
Hvis billede var alt, så var det et simpelt regnskab,

Dit gamle tv har ikke local dimming, selvom det er VA panel.
Du har ikke samme hurtigere SoC i det gamle tv,
Ram 1.5GB vs 4GB ,CPU (2 vs 4 kerner)
Du har ikke samme lyd,
Du har ikke samme OS,
Design kan også blive et spørgsmål.

Billede er det sidste at se på, da dit gamle tv ikke master de funktioner nye skærme gør, så du kan også risikere at skal man sammenligne, så går de ned i model nummer.
Historien her på forum har været, at sidste års high tech i tidligere års model finder du i dette års modeller i en klasse lavere, så derfor kan du med en ældre skal måske skulle gå ned i 6 eller 7 serie, før et match findes på en skærm af den alder.

Det er måske mere sandsynligt at du skal se på købs prisen, og derfra så vurdere hvad du får for de penge du får tilbage. Om du får det fulde beløb kan måske afhænge af alderen.
Af Stein
#296543
Så er der nyt , de bytter mit 65X8507C til et recerficeret 65X8507C , hvor de garanterer at Netflix virker og jeg får 2 års fabriksgaranti , så jeg er egentligt godt tilfreds .


Stein
Af jng
#296569
Stein skrev:Så er der nyt , de bytter mit 65X8507C til et recerficeret 65X8507C , hvor de garanterer at Netflix virker og jeg får 2 års fabriksgaranti , så jeg er egentligt godt tilfreds .
Stein
Betyder “recerficeret” brugt?
Af Stein
#296629
Ja jeg måtte Google det , det er et andet ord for refurbished , som jeg kender , men deres term kendte jeg ikke .
Recertified vs. Refurbished

Most people are not aware that recertified and refurbished are pretty much the same thing. There are usually a few key factors that define the difference between the two terms. The first factor is that recertified products often come with a short warranty against functional defects. The warranty time frame is usually somewhere between 30 to 60 days. Refurbished products however are typically sold "as-is" without a warranty.

Men ja det er et brugt som er testet , lad os nu se , uden tordenfluer og 2 års fabriksgaranti.
Jeg er glad for billede på mit tv ,så vil gerne acceptere et brugt magen til i stedet for et nyt i samme model/afløser , som efter min mening er et ringere tv.


Stein
Af jng
#296645
Tak. Som native brite er jeg klar over, hvad “recertified” og “refurbished” betyder, men der dukker jo så mange ord op, som hverken briter eller indfødte danskere har set eller hørt tidligere...
Af Stein
#296846
Ja så var Service Center på besøg i går , med et "spritnyt" 65X8507C.
Det blev sat op på væggen , tændt og valgt sprog og land og så lavede den en tvangsopdatering og bum , så gik den i selvsving ……..
Og stod i 1 time og kørte opdatering og kørte og kørte.
Så byttede rundt igen igen , så tog de det med tilbage , jeg er sgu godt nok uheldig øv

Stein
Af Stein
#297424
Ja nu er der gået hårdknude i forhandlingen med Sony.
De vil give et 65XG8577 i bytte for mit 65X8507 .
Jeg spørger hermed nogle af de "nørder" som er her :
Er det en god "byttehandel" ???


Stein
Af Stein
#297456
henrik.yde skrev:Her er en sammenligning af de 2 TV:

https://www.displayspecifications.com/e ... /0cacb1db4

Hvis du kan få dem til at give et 65XF9005 ville det være super, du kan jo prøve??
Det har jeg prøvet og så gik vores forhandling helt i hårdknude , åbnede op med dette forslag efter jeg truede med Forbrugerklagenævnet og retssag , jeg appellerede også til deres fornuft.
Men jeg synes ikke at det er godt nok , modellen er ny , ja , men stadig IPS panel og edgebelysning.


Stein
Af Stein
#297620
Så er al samtale død mellem Sony og jeg .
Så nu går sagen til Forbrugerklagenævnet og får jeg medhold uden at Sony retter ind, så hyrer jeg en advokat , jeg er så træt af at de er så tunge at "danse" med.
Og jeg har en indboforsikring med advokathjælp , så den får de .

Stein
Af Grandahl
#297622
Ærgelig forløb da. Jeg prøvede engang da jeg skulle have en ny skærm efter et uheld i hjemmet at de ville spise mig med en dårligere skærm.. Det der rykkede hos dem, eller det der gik igennem var at jeg skrev at der var dobbelt tuner i den gamle, en funktion vi benytter i familien og det var der ikke i den de tilbød.. Det blev der lyttet til..

Men at blive tilbud en ips skærm når man kommer fra VA, det er ærgeligt.. også især når de ikke tillægger det værdi..