Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lukasz.nidental
#296436
Hej

Jeg skal have nyt tv - pt. har jeg UE46F8005 som jeg synes er er rigtig fint tv, men fint billede - men det er tid til noget større.

Jeg kigger på Samsung NU8005 og QE65Q7FNAT.

Jeg er virkelig i tvivl - jeg har søgt på begge fjernsyn her, og googlet uden at finde et rigtig svar.

Hvilket fjernsyn er bedst til normal tv/Netflix kiggeri?

Jeg har været i butikken og kigge på begge skærme, men det er svært at sammenholde når de ikke står side om sige.

Valget er på nedenstående skærme, begge i 65”;

NU8005 kan jeg få for 7.000 og QE65Q7FNAT til 10.000 - er de 3.000 mere godt givet ud?

På forhånd tak
Af Grandahl
#296452
Synes NU8005 virkelig har en skarp pris, Q7 med dens Quantum dot farvemætning er bedre, men måske ikke alverden..

Hvis der skal ske et større løft i billedkvaliteten ville jeg kikke på den her i stedet, VA bagbelyst panel med zoner.. Den vil give et løft.. Den er af og til på tilbud

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4676092 ... ign-Priser

Det skal dog være DN modellen, ikke FN da den er kantbelyst..

Jeg ville gå med Q8 DN, eller NU8005 der også er et glimrende valg til en skarp pris.
Af lukasz.nidental
#296469
Torben Rasmussen skrev:Det er blot forhandlerspecifikke modeller, så de ikke behøver lave prismatch.
Det var også det jeg kunne konkludere.

Men ja, er dog stadigvæk ikke blevet klogere på valget. Mit oprindelige budget var 8.000 men kan strække det til 10.000 som er Q7 koster - spørgsmålet er om jeg får det bedre skærmbilllede, eller det bare er er nyere TV med en fancy tilslutningsboks on the side. :D
Af lukasz.nidental
#296474
Beckham skrev:Skal det være Samsung?
Ja der skal det helst, da et af kravene er dobbelt tuner - og det er vist begrænset hvad andre udbydere har i deres tv medmindre vi er oppe i de store serier/priser. Jeg har pt. to stk. Samsung fjernsyn og der har aldrig været nogen bøvl med dem ?
Af PeterD
#296476
lukasz.nidental skrev:
Beckham skrev:Skal det være Samsung?
Ja der skal det helst, da et af kravene er dobbelt tuner - og det er vist begrænset hvad andre udbydere har i deres tv medmindre vi er oppe i de store serier/priser. Jeg har pt. to stk. Samsung fjernsyn og der har aldrig været nogen bøvl med dem ?
Utroligt!! 8-)
Af Beckham
#296479
lukasz.nidental skrev:
Beckham skrev:Skal det være Samsung?
Ja der skal det helst, da et af kravene er dobbelt tuner - og det er vist begrænset hvad andre udbydere har i deres tv medmindre vi er oppe i de store serier/priser. Jeg har pt. to stk. Samsung fjernsyn og der har aldrig været nogen bøvl med dem ?
Ok...har du kigget på Sony XF9005? Har to tunere.....svært at finde noget bedre i den prisklasse.
Af PeterD
#296480
Beckham skrev:
lukasz.nidental skrev:
Beckham skrev:Skal det være Samsung?
Ja der skal det helst, da et af kravene er dobbelt tuner - og det er vist begrænset hvad andre udbydere har i deres tv medmindre vi er oppe i de store serier/priser. Jeg har pt. to stk. Samsung fjernsyn og der har aldrig været nogen bøvl med dem ?
Ok...har du kigget på Sony XF9005? Har to tunere.....svært at finde noget bedre i den prisklasse.
Til 8-10.000 kr?

Der kunne også været tilføjet 65XF90 til 9000 kr, på nær én krone hos de 2 konkurrenter.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4515671 ... ign-Priser
Af GertrudSand
#296481
@PeterD
Nej det er ikke kun ham, der har haft Samsung uden problemer.! Lad nu være med den der hetz.

Til trådstarter. Jeg stod selv sidste år og kiggede meget på valget mellem Q7 og 9005 modellerne. Også fordi de begge havde 2 tunere.
Noget af det der gjorde at jeg til sidst valgte Q7 var: ( Kan være at dette her er ændret på dette års model 9005)

Selvom der var 2 turnere i begge tv, var det kun Q7, der kunne udfører PIP med begge tv kanaler. Mange bruger måske ikke denne feature, men som fodbold tosset tøs, nyder jeg under slutrunder og champions League aftener at kunne følge med i 2 live kampe direkte på skærmen.
9005 kan nemlig kun køre PIP på tværs af signal indgange. (Turner/anden indgang og ikke med de 2 turner )

Jeg var MEGET tæt på at vælge Sony, men ovenstående, samt oneconnect boks, fed remote var lige det, der gjorde udfaldet for mig og mine skøre behov.
Af polski12
#296507
jeg har qled 7,8,9 serie 2018 model jeg vil sige 8 og 9 ik det stor forskel
så jeg vil helt sikkert ta 8 serie super. fed tv og husk kalibrering:-)