Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296343
Vi er ved at bygge hus og jeg er i tvivl om hvorvidt vi er kommet til at lave en fejl ifm tv til soveværelse og børneværelser. Jeg ville gerne have kablerne gemt af vejen i et rør i væggen så de ikke er synlige, hvilket vi så fik lavet.

Der vil være stik nede ved gulvet og meningen var så at trække kablerne op til tv'et. Men nu hvor det er lavet er jeg meget i tvivl. Der vil jo være et stort hul i væggen nede over stikkene. Så kablerne ville gå fra stik og ind i væggen. Er der nogen måde man kan få det til at se pænt ud?

Det er oplagt i stuen hvor vi vil have et møbel foran som vil skjule hul og stik, men det vil der ikke være i soveværelset. Kan man gøre noget eller skal jeg bare droppe den kanal og have en kabelskjuler uden på væggen i stedet?

Hvad har I andre gjort?
#296386
Jeg byggede også nyt hus og der lavede jeg tv og stikkontakterne høj oppe på væggen i soveværelset for det vil tv’et alligevel skjule. Resten af huset er de nede ved gulvet.
I min stue fik vi lavet tomrør i væggen ned til gulvet og jeg har fortrudt det lige siden. Jeg kan ikke se at man rigtig kan bruge disse tomrør fordi at TV i dag sidder så tæt på væggen at det skal passe næsten helt perfekt med stikkes udgang på tv’et for ellers skal du ‘knække’ ledningerne. Personligt har jeg droppet at bruge mit tomrør og køber i stedet et Samsung med OneConnect box som næsten ikke er synlig langs væggen.