Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296407
Grandahl skrev:Du skulle tage og prøve at se dem i virkeligheden, så du faktisk kunne forholde dig til dem
Lige meget hvor højt du lovpriser QLED/LCD teknikken, kan du ikke komme uden om at OLED blot er en bedre teknologi som så meget andet også bliver videreudviklet. :)
#296410
Som i nævner er oled stadig det fortrukne, hvis man ser generelt på kvalitet. Det var også min opfattelse da jeg undersøgte det. Et 55t oled er godt ned i pris. Men er der så noget jeg evt. Skal være OBS. På hvis jeg vælger et oled?

Tak i øvrigt for de fine input.

Vh.
Kim

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
#296416
Der er rigtig mange tråde omkring forbrugsmønster med OLED der kan resultere i burn in.. Hvis du i timevis ser f.eks. TV2 news hver dag kan burn in fremkomme, da der er en rød bjælke der er skarp og kører konsekvent.. Eller tekst tv kan være hård ved OLED teknologien.. Jeg har haft en OLED i årevis uden problemer.. Vores skærm står dog heller ikke stationær på nogen kanaler med tydelig logo eller noget..
Men det er da issue du skal have i mente.
#296417
PeterD skrev:
Grandahl skrev:Du skulle tage og prøve at se dem i virkeligheden, så du faktisk kunne forholde dig til dem
Lige meget hvor højt du lovpriser QLED/LCD teknikken, kan du ikke komme uden om at OLED blot er en bedre teknologi som så meget andet også bliver videreudviklet. :)

Kan du ikke lige finde det sted hvor jeg lovpriser LCD teknologien fremfor OLED?? Jeg har selv en OLED hjemme i stuen og det ved du godt..

Men du lukker ævl ud altid og snakker udenom og forholder dig aldrig til kritikken..
Ta nu for pokker og ta ud og se på nogle TV og prøv dem, sidestil dem, test dem.. Så kan du måske snakke med om dem i stedet for dine evindelige links til test som alle selv kan finde..
#296459
Hvis du kan få et nyt 55" OLED til 8k synes jeg det er en no-brainer: Køb! Og husk at justere efter Flatpanels' anbefalinger.
Dog skal man tage sit behov i betragtning. Skal der falde meget lys på tv'et, må du overveje et LCD (QLED). Hvis dit ønske et bedst mulig billedkvalitet, er OLED stadig at foretrække.
Jeg ville anbefale at google endnu mere, og dernæst gå i gang på Tilbudsjagten.
#296472
Kimhostrup skrev:Kan i hjælpe

Jeg her nu læst en del anmelder på de 3 typer tv. Jeg syntes de hyper qled og oled vel meget. Hvilke akumenter har i for ikke at vælge det noget billige UHD og i stedet gå efter et oled eller qled.
Billede

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Aktuelt findes der kun 2 typer TV på markedet: "LCD og OLED".

QLED er LCD-TV forbedret med nano-krystaller.
Denne teknologi er Samsung ikke alene om at bruge, men de er de eneste, der har valgt at finde på et nyt navn til deres modelserie.

Argumentet, som brugeren TBC også ender med at komme frem til, er billedkvaliteten!
Dette er som regel grunden til, nogle folk vælger at bruge flere penge end andre, da de sætter højere krav til, hvad de køber.

Hvorfor køber nogle folk Mercedes, når en Kia også kan køre dig fra til A fra B?
#296515
palleti skrev:Hvis du kan få et nyt 55" OLED til 8k synes jeg det er en no-brainer: Køb! Og husk at justere efter Flatpanels' anbefalinger.
Dog skal man tage sit behov i betragtning. Skal der falde meget lys på tv'et, må du overveje et LCD (QLED). Hvis dit ønske et bedst mulig billedkvalitet, er OLED stadig at foretrække.
Jeg ville anbefale at google endnu mere, og dernæst gå i gang på Tilbudsjagten.
Apropro behov <B
Hvis man selv vil bestemme hvilken kanal og hvor længe man ønsker at se denne kanal, kan OLED ikke anbefales, uagtet at OLED har det bedste billede.
#296516
ahh det ved jeg ikke, synes måske man skal have et særpræget forbrugsmønster for at OLED ikke kan gå an. Men man skal som sagt have det i mente.
#296524
George1 skrev:
palleti skrev:Hvis du kan få et nyt 55" OLED til 8k synes jeg det er en no-brainer: Køb! Og husk at justere efter Flatpanels' anbefalinger.
Dog skal man tage sit behov i betragtning. Skal der falde meget lys på tv'et, må du overveje et LCD (QLED). Hvis dit ønske et bedst mulig billedkvalitet, er OLED stadig at foretrække.
Jeg ville anbefale at google endnu mere, og dernæst gå i gang på Tilbudsjagten.
Apropro behov <B
Hvis man selv vil bestemme hvilken kanal og hvor længe man ønsker at se denne kanal, kan OLED ikke anbefales, uagtet at OLED har det bedste billede.
Så LG,Philips,Sony og Panasonic' OLED skærme bestemmer ikke om jeg skal se TV2, Kanal 5 eller DR1 og altså også kan finde på at andre kanal efter 2,5 og 20 tyve minutter.?. ;)