Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steen6400
#296207
Med den audio bitrate er der vel ikke tale om Atmos? Det er der på de blå :-)
Brugeravatar
Af TBC
#296496
Godt arbejde. Langt mere overskueligt mht. Codecs

Godt at se at iTunes har fået de rette og mere forventelige codec og container angivelser - idet de tidligere forkerte oplysninger har givet anledning til misledning angående iTunes og formentligt stadig gør det i forhold til Amazon? (tidligere var det kun Netflix der stod med korrekte 4K HEVC containere).

Mit gæt er imidlertid at der således også er behov for at få opdateret listen angående Amazon 4K, da det næppe som det eneste 4K HDR er encoded med AVC ;-) ...Det er godt nok muligt med rette version af selve codecet, men ikke nødvendigvis kompatibelt med dekodningskompatibiliteten i smart-tv mv - Så mon ikke også Amazon 4K benytter HEVC, særligt i betragtning af den miserable bitrate?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296497
Vi kommer nu også til at mangle Rakuten, men da den ikke er på ATV, så vil Xcode ikke virke (endnu).
Brugeravatar
Af bbplayer
#296498
Torben Rasmussen skrev:Vi kommer nu også til at mangle Rakuten, men da den ikke er på ATV, så vil Xcode ikke virke (endnu).
Nu er jeg ikke god til ATV men spørger:
Kan man ikke installere en kompatibel browser, ikke Safari, som kan bruge Rakuten.tv website, og virker Xcode så ikke den vej igennem, til at diag på stream?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296499
Der er ikke nogen browsere til ATV, så hvis det skal virke, så skal man bruge en anden platform. Jeg ved ikke hvor man kan få serveret højeste bitrate fra Rakuten - her på Samsung Q90R får jeg mulighed for at se 4K HDR. Om det er tilfældet via en browser tvivler jeg lidt på.
Brugeravatar
Af Gyzzo
#296501
TBC skrev: Mit gæt er imidlertid at der således også er behov for at få opdateret listen angående Amazon 4K, da det næppe som det eneste 4K HDR er encoded med AVC ;-) ...Det er godt nok muligt med rette version af selve codecet, men ikke nødvendigvis kompatibelt med dekodningskompatibiliteten i smart-tv mv - Så mon ikke også Amazon 4K benytter HEVC, særligt i betragtning af den miserable bitrate?
Det er formentlig et bedre bud end mit oprindelige. Hvilken container vil du skyde på, at der er anvendt?

Jeg har ikke selv målt på Amazon, så tabellens oplysninger omkring Amazon 4K bygger udelukkende på en enkelt måling fra Pede8000, som ikke oplyste codec.

Jeg vil forsøge at få nedbragt antallet af tjenester markeret med kursiv - altså dem, som jeg ikke selv har målt. Jeg satser dog først på at tage en prøveperiode hos Amazon i juli, så jeg er inde i varmen på Amazon Prime Day.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296505
bbplayer skrev:Ok, se det anede jeg ikke :) Så er den mulighed da ikke tilstede. Undrer mig at det ikke er savnet.
Hvis du bruger iOS på en enhed, så kan du spejle eks. browseren over på ATV, ligesom du kan med Chromecast. Det er ikke super elegant, da det jo er mobilbrowseren og dermed også mobil-visningen du får serveret.

Rasmus prøver, at lokke mig til at lave en lettere uvidenskabelig sammenligning mellem film i 4K HDR på iTunes og Rakuten på Q90, så jeg vil lige se hvad der ligger i kataloget, som kunne være repræsentativt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#296531
Et par copy/paste-fejl sneg sig ind efter opdatering af tabellen, Gyzzo.

Hhv. iTunes HD og Netflix HD er begge med AVC-enkodning. Netflix pakker det i 'cavc' container, mens iTunes pakker i 'drmi'.


Netflix: (Chasing Ice dokumentaren)

Billede


iTunes: (Star Wars: The Last Jedi)

Billede
Vedhæftede filer
IMG_8300_small.jpg
IMG_8300_small.jpg (128.58 KiB) Vist 2948 gange
IMG_8301_small.jpg
IMG_8301_small.jpg (130.54 KiB) Vist 2948 gange
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 47