Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295927
Torben Rasmussen skrev:Vi så jo på FX700. Vi laver ikke flere tests af samme modelserie. At producenterne ikke kan finde ud af at holde panelerne ens inden for samme model må være deres hovedpine, når de så vælger at sende én slags til test.
At sammenligne FX700 med FX780 svarer til at holde Q6FN op imod et Q9FN eller et Sony XF7005 op imod XF9005 ;;)

Forstår ikke hvorfor du skriver som du gør, når du udemærket ved at Flatpanels i 2018 bragte to tests af tv fra samme serie...der oven i købet var tæt på samme performance og have samme features: Samsung Q9FN og Samsung Q8DN.
Af henrik.yde
#295928
GT_TV skrev:Jeg skal ud og købe tv om et par timer.

Er det bare det Sony 65" KD65XF9005 jeg skal gå efter til under de 10.000 her og nu? Eller findes der et lige så godt, måske 75", i den pris klasse?
Køb du roligt Sony XF9005, det fåes ikke bedre til prisen?
Af MatinAzm
#295929
Har også opgraderet fra X83 serie til XF9005, og kan varmt anbefale det.
Af George1
#295936
Torben Rasmussen skrev:
IT-Bruger skrev:Synes det var lidt ærgerligt, at Flatpanels slet ikke fik kigget nærmere på den store topmodel. Håber at der kan laves et shootout med de bedste LCD fra feks. Philips, Sony, LG, Samsung og Pansonic i 2019
Vi så jo på FX700. Vi laver ikke flere tests af samme modelserie. At producenterne ikke kan finde ud af at holde panelerne ens inden for samme model må være deres hovedpine, når de så vælger at sende én slags til test.

Mht. shootout, så forsøger vi at få samlet lidt forskelligt ind, men det er temmelig usikkert om det kan koordineres, så det passer.
Synes faktisk ikke det kun burde være op til producenterne at komme forskellige paneler i samme nr serie fjernsyn, det er ikke i orden og giver anledning til fejlkøb og misforståelser, også når der testes er det gak gak. Burde ikke være lovligt med helt ens model numre, der så kan have enten et VA eller IPS panel, da de jo performer meget forskelligt.
Af Rasmus999
#296018
UPDATE:
Jeg endte med at anskaffe mig et 65" Sony XF90 til 8999,-. Sikke et fremragende TV!
Jeg sidder nu og leger med kalibrering af det. Er der nogen der har forslag til indstillingerne hvis jeg primært er interesseret i at se film og serier?
Af henrik.yde
#296019
Brug de indstillinger Flatpanels er kommet frem til under deres test af TVet, så er du godt dækket ind.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#296032
Rasmus999 skrev:UPDATE:
Jeg endte med at anskaffe mig et 65" Sony XF90 til 8999,-. Sikke et fremragende TV!
Congrats med den nye "stuekammerat"...fedt at du er begejstret for det og du fandt det tv du søgte ;)