Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bo.bertel
#295980
Én sælger i Power har fortalt min kammerat at et Panasonic TX-75FX780E kun er et 50 Hz tv. Kan det passe ?

Når jeg søger på specs på dette tv står der:

Panel Drive 4K 2200 Hz BMR IFC
Af Mech0z
#295987
Nogen der har set det her tv? Tænker det er det bedste billige 75" selvom det har kant led fordi det er Panasonics dyreste "Ikke oled" tv?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295999
Mech0z skrev:Nogen der har set det her tv? Tænker det er det bedste billige 75" selvom det har kant led fordi det er Panasonics dyreste "Ikke oled" tv?
Har set 75" FX780 og har også set alle andre væsentlige 'modspillere' (blandt Samsung, Sony, LG og Philips). Lad mig sige det sådan her: kostede dette TV kr. 14.000-16.000, var det stadig bedste 75" til prisen!

Det eneste andet LCD 75" tv, jeg fornemmer kan hamle op med det, er nok et Q9FN. Alle andre har både fordele og ulemper, men samlet taber de...hvis billedkvaliteten og pålidelighed/stabilitet i menu/styresystem vægtes meget højt.
Til sammenligning er her priser på andre 75" i samme liga:
Sony Bravia KD-75XF9005 ---- kr 16.895
LG 75SK8100------------------------ kr. 17.608
Philips 75PUS8303---------------- kr. 17.999
Sony KD-75XG8599--------------- kr. 20.105
Samsung QE75Q8DN------------ kr. 20.777
Samsung QE75Q9FN------------- kr. 24.999
Sony Bravia KD-75ZF9----------- kr. 27.990

Som det ses, så koster alle disse konkurrenter mellem ca. 69 og 179 % mere end et Pana-FX780. Kan ikke forholde mig til, at andre brugere stadig holder fast i at feks. et 65" Sony XF9005 til kr. 8.999 giver mere tv for pengene, når et 75" Pana-FX780 i denne uge fås til kr. 9.999...kan blot sige: det er en individuel meningssag samt smagssag hvor man vælger, at lægge sit fokus, sin ærlighed og loyalitet (fanboy'ism)....anyway, må den bedste fred være med det :)
George1 skrev:Du kan læse denne tråd, der er relevante oplysninger.
Bedste 65" til under 10.000?
Vores gode George1 refererer til denne tråd: Bedste 65" til under 10.000?
Senest rettet af IT-Bruger 13. apr 2019, 13:48, rettet i alt 4 gange.
Af Mech0z
#296029
IT-Bruger skrev:
Mech0z skrev:Nogen der har set det her tv? Tænker det er det bedste billige 75" selvom det har kant led fordi det er Panasonics dyreste "Ikke oled" tv?
Har set 75" FX780 og har også set alle andre væsentlige 'modspillere' (blandt Samsung, Sony, LG og Philips). Lad mig sige det sådan her: kostede dette TV kr. 14.000-16.000, var det stadig bedste 75" til prisen!

Det eneste andet LCD 75" tv, jeg fornemmer kan hamle op med det, er nok et Q9FN. Alle andre har både fordele og ulemper, men samlet taber de...hvis billedkvaliteten og pålidelighed/stabilitet i menu/styresystem vægtes meget højt.
Til sammenligning er her priser på andre 75" i samme liga:
Sony Bravia KD-75XF9005 ---- kr 16.895
LG 75SK8100------------------------ kr. 17.608
Philips 75PUS8303---------------- kr. 17.999
Sony KD-75XG8599--------------- kr. 20.105
Samsung QE75Q8DN------------ kr. 20.777
Samsung QE75Q9FN------------- kr. 24.999
Sony Bravia KD-75ZF9----------- kr. 27.990

Som det ses, så koster alle disse konkurrenter mellem ca. 69 og 179 % mere end et Pana-FX780. Kan ikke forholde mig til, at andre brugere stadig holder fast i at feks. et 65" Sony XF9005 til kr. 8.999 giver mere tv for pengene, når et 75" Pana-FX780 i denne uge fås til kr. 9.999...kan blot sige: det er en individuel meningssag samt smagssag hvor man vælger, at lægge sit fokus, sin ærlighed og loyalitet (fanboy'ism)....anyway, må den bedste fred være med det :)
George1 skrev:Du kan læse denne tråd, der er relevante oplysninger.
Bedste 65" til under 10.000?
Vores gode George1 refererer til denne tråd: Bedste 65" til under 10.000?
Det gør mig jo ikke mindre hyped omkring mit køb :) bare ægerligt jeg ikke kunne afhente det i Herning pga deres fejl lagerstatus og nu må vente til efter påske, så første 2 afsnit GoT bliver ikke på tvet :(
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#296031
Fik det leverede FX780 monteret på væggen i aftes og tlisluttet Samsung HW-K860 soundbaren. Kan kun sige, at resultatet lever op til forventningerne og som en værdig afløser for det aldrende Panasonic 55" ST50, som tjente os godt op gennem årene. Frygtede at det ville blive for stort, men synes størrelsen passer perfekt til stuen hvor der er lidt over 6 meter mellem langsiden af hjørnesofaen og tv'et....så følte, at der slet ikke var en tilvænningstid, fordi det straks gav mig fornemmelsen af, at det bare var fuldstændigt normalt og helt rigtigt.
Næste gang der skal købes tv, om mindst 4-6 år, håber jeg det bliver et +80" 8K mini/micro-LED tv.
Mech0z skrev:Det gør mig jo ikke mindre hyped omkring mit køb :) bare ægerligt jeg ikke kunne afhente det i Herning pga deres fejl lagerstatus og nu må vente til efter påske, så første 2 afsnit GoT bliver ikke på tvet :(
Det var sq også en brøler af format butikken i Herning begik og at det skulle koste dig både tid og lang køretur. En kompensation i en eller anden form ville i hvert fald være på sin plads :(

Om ikke andet må du hen over påske trøste dig med, at ventetiden bliver belønnet :)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#296034
Mech0z skrev:Hvis du får lavet nogle gode indstillinger må du gerne poste dem herinde :) jeg har indtil videre kun fundet ham her der har posted 75" indstillinger https://www.avforums.com/threads/panaso ... t-26876573
Havde oprindeligt bestilt tv'et med kalibrering, men afbestilte det ligesom med udpakning, montering og beslag og sparede kr ca. 2.890...og købte for en god soundbar+sub for kr. 2.500. Levering (til kantsten) <10 meter fra døren var inkluderet.

Har leget nogle timer med forskellige optimeringer...men ikke noget teknisk avanceret.

Takker for dit indlæg...godt fund? vil tjekke indstillingerne ud senere og vender tilbage ?
#296036
Jeg ville bestemt heller ikke spilde penge på en butikskalibrering med et Panasonic TV. Deres prof-profil kommer ret tæt på målet.

Da Pana ikke er at finde i eks USA og Canada, så har Rtings dog ikke forslag til indstillinger, ligesom det kan være svært at finde ret meget rundt om på nettet.
Af Mech0z
#296038
IT-Bruger skrev:
Mech0z skrev:Hvis du får lavet nogle gode indstillinger må du gerne poste dem herinde :) jeg har indtil videre kun fundet ham her der har posted 75" indstillinger https://www.avforums.com/threads/panaso ... t-26876573
Havde oprindeligt bestilt tv'et med kalibrering, men afbestilte det ligesom med udpakning, montering og beslag og sparede kr ca. 2.890...og købte for en god soundbar+sub for kr. 2.500. Levering (til kantsten) <10 meter fra døren var inkluderet.

Har leget nogle timer med forskellige optimeringer...men ikke noget teknisk avanceret.

Takker for dit indlæg...godt fund? vil tjekke indstillingerne ud senere og vender tilbage ?
Kan foden på 75" hæves så det kan stå på gulvet eller er det kun de mindre modeller?