Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmus999
#295827
Jeg søger det bedste 65" TV til under 10.000,-
Det skal stå i stuen, skal primært bruges til film/serier på netflix, HBO osv.
Jeg er gentagne gange blevet anbefalet Sony XF90 der aktuelt findes til 8999,-. Er der mon andre TV der kan levere samme eller bedre kvalitet til omkring 10.000? Hvad anbefaler I? :)
Af Grandahl
#295835
Synes den ligger lige til højrebenet med den Sony i 65”
Af henrik.yde
#295837
Rasmus999 skrev:Jeg søger det bedste 65" TV til under 10.000,-
Det skal stå i stuen, skal primært bruges til film/serier på netflix, HBO osv.
Jeg er gentagne gange blevet anbefalet Sony XF90 der aktuelt findes til 8999,-. Er der mon andre TV der kan levere samme eller bedre kvalitet til omkring 10.000? Hvad anbefaler I? :)
Nej, det er der (stadigvæk) ikke. Som allerede nævnt i tidligere tråd du har oprettet om samme spørgsmål/emne, så er 65 XF9005 et godt bud, og særligt nu hvor TVet er faldet yderligere 1000,- til 8999,-
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295849
Hvis det gerne må være 75" highend LCD så er der et knaldtilbud i Power i denne uge: Panasonic FX780 til kun kr 9.999,-
Panasonic Center sælger den på tilbud til mellem 16-18K og den havde oprindeligt en vejl. pris på kr. 27.999.

Det var lige præcis det tilbud jeg ventede på...og slog til med det samme uden at tøve.
Af Grandahl
#295851
Mener du virkelig at FX780 er et LCD Highend tv? Jeg ville sætte den som budget tv.. Q8 DN og Sony XF9005 som er på tale her i tråden vil jeg hellere give den kategori.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295858
Grandahl skrev:Mener du virkelig at FX780 er et LCD Highend tv? Jeg ville sætte den som budget tv.. Q8 DN og Sony XF9005 som er på tale her i tråden vil jeg hellere give den kategori.
Har du set et FX780 før?
Så et i lørdags ved siden af både OLED tv og flere budget tv. Var MEGET positivt overrasket over den bedste farvegengivelse jeg endnu har set i et LCD tv. Dybde i billedet har ofte været en anke når jeg overvejede at udskifte min aldrende plasma skærm, men hvad jeg så var overbevisende. Samsungs QLED mangler lige den dybde og naturlighed i billedet og forekommer ofte at være lidt kunstigt.
Sony'en har et ok billede, men laaangsomme kanalskift og en upopulær remote...og styres af Android som endda er begyndt at vise reklamer i menuen i visse Sony tv.
Af henrik.yde
#295859
FX780 er sikkert et udmærket TV, og prisen lige nu er da også super for et 75 tommer, men det er på ingen måde et high-end TV, uanset hvor godt man ellers måtte synes om TVet. Derudover lider den "døende" platform MYHOMESCREEN af mangel på APPS. Q8 DN og XF9005 passer langt bedre ind i kategorien high-end som Grandahl nævner det.
Senest rettet af henrik.yde 9. apr 2019, 11:11, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
#295860
Nær man ser på listen over de tv Pana har linet i 2018, bla. Flatpanels, så figurerer den heller ikke i øverste lag.

Men godt du er glad for den, det er vel det vigtigste.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295883
henrik.yde skrev:FX780 er sikkert et udmærket TV, og prisen lige nu er da også super for et 75 tommer, men det er på ingen måde et high-end TV, uanset hvor godt man ellers måtte synes om TVet. Derudover lider den "døende" platform MYHOMESCREEN af mangel på APPS. Q8 DN og XF9005 passer langt bedre ind i kategorien high-end som Grandahl nævner det.
Gad vide om du overhovedet læste mit indlæg postet 16 minutter før dit indlæg?
Har du ved selvsyn set et 75" FX780?

Har set både XF9005, Q8DN og Q9FN i 65" og holder på, at 780'eren har førertrøjen når det gælder farveægtheden. Ingen tvivl om, at HCX processoren, (Hollywood Cinema Experience) har æren for dette.
My Home Screen fungerer faktisk vældigt godt og smooth, modsat hvad brugere/testere melder tilbage om XF9005. Hvad angår apps, så er udbuddet sikkert ikke bredt som i Android tv eller i Samsungs Tizen, men de mest brugte som vigtige streaming-tjenester som Netflix, Amazon Prime, YouTube, Viaplay og SF Anytime er da med på listen.
Noget du med sikkerhed ikke skal udsættes for ved ikke at købe et XF9005 og andre tv fra Sony (indtil videre) er reklamer indsat i menuerne.
Grandahl skrev:Nær man ser på listen over de tv Pana har linet i 2018, bla. Flatpanels, så figurerer den heller ikke i øverste lag.
Kan det mon skyldes at Flatpanels slet ikke har haft den fingrene i et 75" FX780 med VA-panel, modsat IPS-panel som sidder de mindre modeller i FX780-serien og derfor ikke udtaler sig om 2018 LCD-flagskibet fra Panasonic?

Her er en test af 55" FX780: https://lydogbillede.dk/test/tv/55-4k-l ... -55fx780e/ Ved ikke om den giver et fair indtryk af 75" udgaven, da de har forskellige paneler (IPS vs. VA), men begge har en en HCX ciip der styrer og optimerer billedet.

Synes det var lidt ærgerligt, at Flatpanels slet ikke fik kigget nærmere på den store topmodel. Håber at der kan laves et shootout med de bedste LCD fra feks. Philips, Sony, LG, Samsung og Pansonic i 2019
Grandahl skrev:Men godt du er glad for den, det er vel det vigtigste.
Mere enige kan vi næppe være :)
Af George1
#295888
At kalde Panasonic FX 780 75 " for en budget skærm er ej helt skarpt, det er vel som minimum en skærm lige under high end skærme, hvilket en start pris på kr 28000 også indikere, har ikke set skærmen live, men læst diverse test, hvor den får meget ros for den naturlige farve gengivelse, lys og kontrast kunne dog godt være lidt bedre.
Af GT_TV
#295921
Jeg skal ud og købe tv om et par timer.

Er det bare det Sony 65" KD65XF9005 jeg skal gå efter til under de 10.000 her og nu? Eller findes der et lige så godt, måske 75", i den pris klasse?
#295924
IT-Bruger skrev:Synes det var lidt ærgerligt, at Flatpanels slet ikke fik kigget nærmere på den store topmodel. Håber at der kan laves et shootout med de bedste LCD fra feks. Philips, Sony, LG, Samsung og Pansonic i 2019
Vi så jo på FX700. Vi laver ikke flere tests af samme modelserie. At producenterne ikke kan finde ud af at holde panelerne ens inden for samme model må være deres hovedpine, når de så vælger at sende én slags til test.

Mht. shootout, så forsøger vi at få samlet lidt forskelligt ind, men det er temmelig usikkert om det kan koordineres, så det passer.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295925
GT_TV skrev:Jeg skal ud og købe tv om et par timer.

Er det bare det Sony 65" KD65XF9005 jeg skal gå efter til under de 10.000 her og nu? Eller findes der et lige så godt, måske 75", i den pris klasse?
Holder 100% på at det 75" Panasonic FX780 hos Power, billedmæssigt er blandt det bedste 75" LCD der kan købes for penge lige nu....os så til noget der ligner en foræringspris: kr 9.999

De andre der er kritiske, har slet ikke set det....de skriver kun ud fra en forestilling om hvad de tror. Har ved selvsyn set Sony XF9005, modellen under den, samtlige QLED og et par alm. VA-paneler fra Samsung, et par IPS- paneler fra både LG og Phlips. Hos mig er der slet ingen tvivl om at FX780 er blandt de allerbedste LCD og lige nu dét 75" tv, hvor du får mest for pengene.
Senest rettet af IT-Bruger 10. apr 2019, 16:38, rettet i alt 1 gang.