Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af moose74
#294339
Torben Rasmussen skrev:Næppe. ARC er meget ældre end 4K.

Sidder den på den rigtige port? Har du aktiveret lyd via lydsystem i menuen? Hvad er det helt konkret der ikke virker?

På FX90 sider den i port 3(ARC)og det samme på JBL SB400 HDMI port mærket ARC.

JBL tænder ikke sammen med tv’et, skal gøres manuel Billede...

Går jeg i indstillinger på tv og slår soundbaren til viser den at den er slået til og aktiv, men efter 10sek. Slår den tilbage til tv’ets højttalerBillede.... så jeg troede måske det var en forældet HDMI

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294346
Hvis kablerne er meget gamle, så kan det naturligvis godt være dem, men “High speed” HDMI har været standarden i ret mange år, så de skal have nogen år på bagen før de ikke dur. Det er dog en billig test at foretage, hvis du ikke lige render ud og køber dem til flere hundrede kroner hos Power.

I dit første indlæg lød det mere som om, at du bare ikke kunne styre volumen, men at der så dermed kom lyd igennem?
Brugeravatar
Af moose74
#294358
Soundbaren skal tænde og slukke sammen med tv’et det er planen så jeg ikke skal bruge tv’ets højttaler Billede har lige været i Harald Nyborg efter 4K HDMI så må jeg se om det gør tricket....

Lille side spørgsmål

Tv HDMI v.2.0

De købte er v.1.4 men understøtte ARC,3D og 4K

Har det nogen betydning det ikke er samme version ?


Skulle måske have bestilt her istedet v.2.0

https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hd ... 1-8-m.html

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af moose74
#294377
Som sagt har jeg købt nyt stue alter 55” Sony XF90 så der vil nok komme en del spørgsmål


1. Jeg kan godt lide biograf Pro profilen om aftenen og kraftig om dagen når stuen er oplyst.

.... og nu efter at have rodet lidt med indstillingerne på ATV 4K hvor jeg prøvede Dolby Vision 5OHz kan jeg ikke skifte i billed profilerne på XF9005 er det ikke en træls ting ?
Det tillader den ikke da den står i Dolby Vision

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af bbplayer
#294379
moose74 skrev:Det tillader den ikke da den står i Dolby Vision
DV er en profil, og når film/serie kræver denne, så kan du ikke skifte væk, da afspilning kræver denne profil.

Du burde kunne sætte lidt af indstillingerne for profilen?
Brugeravatar
Af bbplayer
#295842
Er der nogen andre, som har fået Oreo 8 opdatering, og slukker helt ned for deres skærm (altså fysisk på kontakt), som oplever skærmen går i frys tilstand på forskellige tidspunkter? Jeg oplever det primært ved opstart, så står google animation bare og hænger fast i sin animation som ikke bevæger sig mere, nogle gange blinker power lampe når remote bruges, andre gange ikke, og den har ingen effekt på at slukke.
Jeg må ofte bruge den midterste knap på venstre side af tv, og nogle gange fysisk slukke tv helt igen, når remote ikke får lampen på tv til at blinke når man bruger den.

Det er simpelthen noget være periodisk rod, for man kan dårligt fejlmelde på det, så jeg må vente på en dag, hvor den aldrig tænder mere velnok.
Af Beckham
#295843
Øv...lyder som om om at man skal holde sig fra Oreo lidt endnu. Håber da at de får den slags fixet, når de starter op på roll out igen...
Af janbau
#295844
Jeg kom til at købe en XF 90 i går til soveværelse til mig selv i fødselsgave og den var installeret med Oreo og har ikke oplevet problemer endnu.
Jeg har været på udkik i et stykke tid det er nok overkill men fik den til 6444 kr.
Da jeg har Oled C 7 i stuen er Sony s rodede brugerflade fjernbetjening svær og træls at finde rundt i, Her er Lg langt bedre især den genialle fjernbetjening med adgang til det man skal bruge med et klik.
Nu må jeg se om jeg kan forenes med den men jeg har selv anbefalet den flittigt til mange herinde som en af de bedste Led køb ang. billedkvalitet og Motion til især sport . Jeg har C7 Oled og XF 90 sat op ved siden af hinanden lige pt. og set samme film på Netflix på samme tid for at få den indstillet i billed , Her er Oled stadig overlegen men der er dog ikke den store forskel synes dog at Sony en ikke virker så lysstærk den virker lidt mat i billed.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295845
Bbplayer: har du haft TVet nulstillet efter opdatering? Det er desværre næsten en nødvendighed efterhånden.

Jeg har selv flere gange oplevet mystisk opførsel efter opdatering, som blev løst ved en nulstilling.
Brugeravatar
Af bbplayer
#295846
Nej, egentlig ikke, da indstillinger, som Alexa ville jeg beholde, og så de blev, så blev jeg bare glad.

Så skal jeg igennem hele USA vpn setup igen, for at aktivere alexa. Du har nok ret, måske skal tv helt ned og nulstilles
Brugeravatar
Af bbplayer
#300424
Så er der lige kommet en android update på 75MB til 75XF8596 , et lille fix, hvor de nævner grønne skærm ved video afspilning.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16