Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Banno1973
#295684
Er der forskel på, om man får signalet som kabel (DVB-C) direkte via antennestik eller via en TV-boks?

Jeg er vant til en Waoo TV-boks, men i min kommende lejlighed er der umiddelbart kun Waoo via DVB-C antennestik (medmindre jeg vil give 69,- ekstra for en boks pr. måned).

Supporteren hos Waoo sagde, at signalet via DVB-C var bedre end via TV-boksen. Er det korrekt?
Brugeravatar
Af TBC
#295686
Gyzzo skrev:TV2 Play har skiftet codec til zavc/zaac, hvilket formentlig har givet kvaliteten et lille løft, da de har bibeholdt bitraten.
Benyttede de da ikke AVC til video før og AAC til lyd?

Forskellene i angivelserne omkring, altså bogstaver/tal (f.eks. "z") før eller efter "acv" og "aac" i readout omhandler container og streamspecifikationer angående organisationen af datasekvenserne og deres rækkefølge i streamens container - Der er IKKE tale om forskellige codecs før f.eks. "avc" er blevet til "hvc" eller "aac" er blevet til "ac3" eller "ec3". - Jævnfør mit større indlæg fra 10. Marts lidt længere oppe på denne side.

Men i øvrigt fortsat super godt arbejde! 8-)

Men hvis jeg skulle komme med et forslag, så forsimplede man codec oversigten, så den blev mindre forvirrende, ikke gav anledninger til sådanne misforståelser, men gjorde det mere overskueligt at sammenligne tjenesterne. Altså så man angav om video var AVC eller HEVC og om lyd var AAC, AC3 eller EC3. (man kunne evt beholde 'zavc', 'acv1' mv i en containeroversigt). For det er reelt kun de 2 video codecs og de 3 lydcodecs der er at finde i liste-oversigten over codecs. I realiteten er det udelukkende Netflix der benytter et mere effektivt codec end AVC som videocodec i oversigten.

Personligt kan jeg godt lide detaljerne, men de ekstra symboler vedrørende container og organisation af datasekvenser i containeren, tror jeg desværre generelt forvirrer mere end det gavner, idet det åbenlyst giver anledning til at folk tror at der regulært er tale om forskellige codecs.
Senest rettet af TBC 4. apr 2019, 14:34, rettet i alt 17 gange.
Brugeravatar
Af TBC
#295688
Banno1973 skrev:Er der forskel på, om man får signalet som kabel (DVB-C) direkte via antennestik eller via en TV-boks?
Det kommer an på om TV-boksen udnytter det samme encode som på DVB-C eller et andet evt. ringere encode - lige som der er forskel på DVB-c endodet hos YouSee og det væsentligt ringere signal til YouSee TV & Film appen til streamingsbokse og diverse Smart-tv platforme (altså det signal der omhandles i denne tråd)

Særligt hos Waoo som er fiberbaserede ville det være retrogressivt såfremt der benyttes et ringere signal til en IPTV boks, men jeg ville tage notits af det medarbejderen har sagt og udnytte DVB-C signalet for en sikkerheds skyld. DVB-c signalet hos Waoo er i øvrigt i ret høj båndbredde og kvalitet, så vidt jeg husker fra tidligere bitrate oversigter, vist op til 12-14 mbps :D til blot 720p/1080i selv om det naturligvis sagtens kan have ændret sig siden: https://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/
Af Banno1973
#295708
Tak for svaret, TBC :)

Jeg frygtede mest en forringelse af billedkvaliteten.

Jeg 'mister' godt nok også muligheden for specikke boks features som 'Start Forfra' osv. Til gengæld er der antenneudtræk til TV i alle rum, så man ikke skal leje ekstra bokse.
Af Brixen
#295791
Eurosport Player.
Det er samme bitrate, som sidst jeg testede. Det er ens på live og arkiv.
Jeg har tegnet abonnement igen pga. Flandern rundt. Der er mange udfald på den version med danske komentatorer, men de siger at der bliver arbejdet på det.
Pris ved fornyelse i appen på Apple tv = 119 kr. På hjemmesiden 129 kr. Det forstår jeg ikke helt.

Edit: cykelløbet Baskerlandet rundt med danske kommentarer i dag var uden problemer.
Eurosport bitrater
Eurosport bitrater
Eurosport1.png (453.06 KiB) Vist 2558 gange
Brugeravatar
Af KristofferA
#296051
Nogle på Twitter påstår, at HBO Nordic har hævet bitraten på GOT. Er det tilfældet?
What we do in the shadows er ikke pæn.
Af CSP
#296053
HBO Nordic ligner stadig lort!, alt for ringe til GOT!

Nogen der ved om Cmore igen i år har rettigheder til serien?
Af Brixen
#296071
CSP skrev:HBO Nordic ligner stadig lort!, alt for ringe til GOT!

Nogen der ved om Cmore igen i år har rettigheder til serien?
Det gør de - Premiere i dag på 8. sæson efter deres hjemmeside.
Brugeravatar
Af KristofferA
#296073
Men ser det bedre ud her? Lyden er i hvert fald lavere bitrate og billedet er lidt højere, men ser det meget bedre ud?
Brugeravatar
Af Naiera
#296095
KristofferA skrev:Men ser det bedre ud her? Lyden er i hvert fald lavere bitrate og billedet er lidt højere, men ser det meget bedre ud?
Mon ikke man skal snige sig adgang til HBO Now, hvis man skal have noget streaming der rigtig dur?

Game of Thrones er, i mine øjne, for vigtigt til at se på streaming. Der skal Blu-ray til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296104
Kvaliteten på HBO ser bestemt ikke bedre ud end hidtil... tror jeg prøver at gense den på Cmore.
Af CSP
#296105
Det er simpelthen en pinlig kvalitet anno 2019! Opgav HBO Nordic - Cmore er bedre, men stadig ikke i den kvalitet serien fortjener. Så har lige set den med en bitrate på 15 mbit og 5.1 lyd og det var en kæmpe forbedring i forhold til hvad de danske tjenester kan diske op med!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 47