Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af JesperLynge
#295369
Har en udfordring med mit nye C8 tv. Det tænder ikke for min soundbar (som det gamle Panasonic gjorde), men slukker dog fint for den når den er tændt.

Kan se i settings at man via HDMI kan lade extern udstyr tænde for tv, og derefter lade tv slukke for samme.

Hvad skal jeg gøre for at få tv'et til at tænde Panoramaen, som tidligere?
Senest rettet af JesperLynge 27. mar 2019, 14:49, rettet i alt 1 gang.
Af Kaktus-burger
#295375
Det er helt sikkert et handshake-problem mellem de to enheder via HDMI-CEC. Panorama er en ældre sag, og der er jo sket en del med HDMI-standarden siden, og derudover kommer det også helt an på hvordan B&W og LG har valgt at implementere CEC i deres produkter. Hvis de taler forbi hinanden via CEC, er der ikke ret meget at gøre. Vi har samme "problem" herhjemme med en Philips soundbar fra 2013 og LG B7.
Senest rettet af Kaktus-burger 27. mar 2019, 14:48, rettet i alt 1 gang.
Af Kaktus-burger
#295379
Hvis de 800 kr udelukkende er for dit ovenstående problem, synes jeg det er for dyrt og ikke pengene værd. Det er trods alt kun ét ekstra tastetryk. For de penge kan man jo næsten få en universalremote med makrofunktion.
Brugeravatar
Af bbplayer
#295398
Du kan også købe rs232 interface selv og gøre det?

http://www.bwgroupsupport.com/downloads ... ctions.pdf

Her er instruktionerne til den firmware update du skal bruge, dog ikke link til firmware, synes jeg ikke der er men den burde kunne findes når instruks er tilgængelig og man kan købe det.

Måske kan de 800kr være godt givet ud men måske værd at checke, hvis modulet koster 200kr, og du vil beholde den i 5-10 år mere, som du nok ikke gør.
Af JesperLynge
#295413
Kunne være en mulighed. Forhører mig dog om den lokale butik ikke ville kunne skaffe udstyr hjem lokalt, så må det alt andet lige være billigere...