Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#295171
Hej. Først vil jeg lige sige, at jeg er meget ny indenfor soundbar, surround osv, så det kan godt være det er dumme spørgsmål og, at jeg kan finde svaret i andre tråde :)

Jeg har været så "heldig" og få min svigerfars aflagte LG sj9 soundbar.
Jeg ved bare ikke hvordan den skal kobles til tv og Xbox One x for, at få den nemmeste og ønskede effekt.
Skal xboxen kobles til soundbar eller skal den bare fortsat kører lyden op igennem tv'et?

OG er der nogle som har nogle foretrukne Settings til soundbar for, at få den bedste lyd? Bass, Subwoofer, treble?

Håber I kan hjælpe en nybegynder som mig.
#295247
Det burde du sagtens kunne :) LG tvet spiser stort set alt hvad man smider efter den af filer, jeg har b6 så mener ikke jeg kan atmos, men det burde dit C7 kunne :)

Prøv at find en meed atmos lydspor og smid på en disk, det er hurtigt at tjekke :) Soundbaren skriver jo hvis der er "atmos" :)
#295262
Jeg kan sagtens afspille film og klip fra harddisken direkte i tv'et, og også fra xboxen direkte i xboxen's usb.
Men soundbaren skifter ikke om til Atmos hverken igennem tv'et eller xboxen når jeg afspiller fra harddisk.

Jeg har læst noget om, at det kan skyldes at de kun understøtter Dolby Digital +, og IKKE understøtter TrueHD som jeg mener mine film hedder i fil navnet.