Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#295070
Jeg fik slet ikke mit Oled, blev snakket fra det i butikken.... det skræmte mig lidt at der er en risiko for burn In BilledeBillede.... havde læst op på det burn in og havde forståelsen af det var i Extreme tilfælde.... men havde ikke lyst til at smide 8888kr og måske! Stå og. Skulle udskifte det efter 2-3 år eller 1/2årBillede

Og ang. Pris var de ikke til at hugge eller stik i da prisen er barberet helt ned.

Endte med et 55” sony XF9005

https://lydogbillede.dk/test/tv/8-store ... -65xf9005/


Sent from my iPhone using Tapatalk
#295072
moose74 skrev:Jeg fik slet ikke mit Oled, blev snakket fra det i butikken.... det skræmte mig lidt at der er en risiko for burn In BilledeBillede.... havde læst op på det burn in og havde forståelsen af det var i Extreme tilfælde.... men havde ikke lyst til at smide 8888kr og måske! Stå og. Skulle udskifte det efter 2-3 år eller 1/2årBillede

Og ang. Pris var de ikke til at hugge eller stik i da prisen er barberet helt ned.

Endte med et 55” sony XF9005

https://lydogbillede.dk/test/tv/8-store ... -65xf9005/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu da dit MÅSKE er så vigtig, så husk din Sony skærm kan få tordenfluer, og måske får du ny skærm, måske skal du æde den selv efter 3 år, måske vil du fortryde det. Måske er det bare slet ikke den rigtige skærm, hvis du oprindelig så på OLED.

Så måske , måske er bare en fra at være måske ikke.
#295074
bbplayer skrev:Nu da dit MÅSKE er så vigtig, så husk din Sony skærm kan få tordenfluer, og måske får du ny skærm, måske skal du æde den selv efter 3 år, måske vil du fortryde det. Måske er det bare slet ikke den rigtige skærm, hvis du oprindelig så på OLED.

Så måske , måske er bare en fra at være måske ikke.
Hvis vi nu antager, at BI på OLED og tordenfluer på LCD er reelle problemer, hvad ville du så helst leve med efter garantiens udløb? En massiv plamage på dit OLED eller nogle sorte prikker på dit LCD?
#295075
Globulus skrev:
bbplayer skrev:Nu da dit MÅSKE er så vigtig, så husk din Sony skærm kan få tordenfluer, og måske får du ny skærm, måske skal du æde den selv efter 3 år, måske vil du fortryde det. Måske er det bare slet ikke den rigtige skærm, hvis du oprindelig så på OLED.

Så måske , måske er bare en fra at være måske ikke.
Hvis vi nu antager, at BI på OLED og tordenfluer på LCD er reelle problemer, hvad ville du så helst leve med efter garantiens udløb? En massiv plamage på dit OLED eller nogle sorte prikker på dit LCD?
Jeg ville i hvert ikke leve med en massiv plamage af tordenfluer, det har du helt ret i, hvor ville det være grimt og ulækkert.

Jeg har allerede levet med noget burn-in i længere tid, så det siger vist allerede noget om hvor omfattende det er, hvis man kun bruger tv få timer om dagen.
#295076
Jeg skrev "En massiv plamage på dit OLED eller nogle sorte prikker på dit LCD?"

Intet om en "massiv plamage af tordenfluer".

Skaden ved BI vil formentlig altid være mere omfattende end hvad nogle enkelte tordenfluer kunne forårsage.

Og ja, jeg har engang haft en 17" PC-monitor som havde fået et par kryb ind under "huden" før jeg overtog den fra et nedlagt kontor, og de var da lidt træls at se på, men så var det heller ikke værre. Et par stykker på et 55" eller 65" TV fylder langt mindre i synsfeltet og bevidstheden.
#295080
Globulus skrev:Jeg skrev "En massiv plamage på dit OLED eller nogle sorte prikker på dit LCD?"

Intet om en "massiv plamage af tordenfluer".
Begge kan ske,

Den store forskel er, burn-in kan jeg stadig se tv med, tordenfluer dækker billeder og skaber sorte pletter, så jeg ved godt hvad jeg vil foretrækker på 4. år med en OLED , i forhold til en fire år gammel LCD skærm, som jo kan ske her, når jeg også har Sony 75" :( Men det tager vi til den tid.
#295084
Man bliver nok lidt hårdhudet . Efter at have overlevet 2 stk plasma uden burn-in , men retfærdigvis med et par meget sjældne tilfælde af IR, er jeg nu ejer af OLED på 2. år . Og her har jeg endnu ikke observeret antydningen af nogen af delene . Jeg skåner ingenlunde mit TV . Efter 3 timers (elendig) landskamp på 5’ eren forleden, var jeg bevidst om,at netop denne kanals logo er ekstrem agressiv, og dermed gift for OLED. Men der var INTET . Tilfældigvis gamer jeg ikke, og jeg ser aldrig hverken tekst-tv eller News .
Med udgangspunkt i egne erfaringer, og som flittig bruger af diverse fora erkender jeg at problemet eksisterer, - og er blevet blæst ud af proportioner .
#295086
lennon skrev:Med udgangspunkt i egne erfaringer, og som flittig bruger af diverse fora erkender jeg at problemet eksisterer, - og er blevet blæst ud af proportioner .
Det ligner tilnærmelsesvis en anden historie i medierne om børn og folketinget, hvor en går på facebook skriver, jeg fik burn-in på min OLED og hele verden råber op og siger det er da forfærdeligt vi har en person i Danmark som fik burn-in, nu må andre droppe deres planer.

Tror vægtningen som tidligere nævnt i andre tråde, er at der er solgt mange OLED de sidste par år, og meget få i forhold til de procenter har været ramt af ægte burn-in.
Synes selv min lille streg i midten er skærmen er selvforskyldt nok, netflix i soveværelse når man ikke lader tv gå i standby men slukker helt, thats life. Men det er da intet jeg ser normalt, og kun fordi jeg absolut skulle teste fuldskærms farve kunne jeg se lidt på en rød baggrund og et logo, som forsvandt ved panalrens
#295088
Jeg fornemmer, at de forholdsvis få der har været ramt af problemet - alle har fået ombyttet produktet uden de store sværdslag ? Sådan var det altså ikke mht plasma . . Hvis jeg har ret, så ER problemet i hvert fald væsentligt mindre med OLED end det var med plasma .