Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#294807
Fordi du ser meget NEWS, behøver du vel ikke advare mod burn-in, hvis man ser meget fodbold?

Globulus, hvilke præferencer mener du, retfærdiggør en pris på 12.990 kr., når det drejer sig om en 55", men samtidig betragter du en 65" til 17.999 kr. som værende for dyr?

Personligt mener jeg, at Samsung Q9FN er en fin skærm, men absolut enig i, den er prissat for højt.
55"eren i særdeleshed, når man sammenligner med, hvad man ellers kan få til betydeligt lavere priser...
Af Globulus
#294811
Supergris skrev: Globulus, hvilke præferencer mener du, retfærdiggør en pris på 12.990 kr., når det drejer sig om en 55", men samtidig betragter du en 65" til 17.999 kr. som værende for dyr?
Det var blot en betragtning baseret på de nuværende tilbudspriser på C8, E8 og Q9FN i 55" og 65". C8 i 55" og Q9FN i 65" falder begge lidt udenfor skiven p.t. - til hver sin side.
Af Globulus
#294814
Vær opmærksom på, at man p.t. kan finde både Q8F (2017-model), Q8FN (Edge-LED, 2018-model) og Q8DN (Direct LED, 2018-model) på det danske marked.

Det er vel reelt kun Q8DN, som er interessant, men den koster det samme som Q9FN i 55" og 65".
Af George1
#294840
Supergris skrev:Fordi du ser meget NEWS, behøver du vel ikke advare mod burn-in, hvis man ser meget fodbold?

Det kan jo også ske ved meget fodbold, hvis kanalen har et logo der gør ekstra nas på OLED panelet.
Selvom det er irriterende er der da stadig et problem med burn in, heldigvis er debatten blevet lidt bedre, efter vi havde en stor og meget tiltrængt tråd om burn in i efteråret.




Globulus, hvilke præferencer mener du, retfærdiggør en pris på 12.990 kr., når det drejer sig om en 55", men samtidig betragter du en 65" til 17.999 kr. som værende for dyr?

Personligt mener jeg, at Samsung Q9FN er en fin skærm, men absolut enig i, den er prissat for højt.
55"eren i særdeleshed, når man sammenligner med, hvad man ellers kan få til betydeligt lavere priser...
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#294842
kaja69 skrev:Jeg har også overvejet om jeg skal afvente Q90R hvor jeg forstår at primært vinklerne (som ER relevante for mit setup) er klart forberedrede. Mon den kunne samles op til en skarp pris til Black Friday (givet jeg gider vente så længe)?
Er ret sikker på at 65" Q90R, ved næste black friday, kommer ned i mindst samme prisleje som Q9FN sidste gang der var black friday....hvis ikke lidt lavere - mit gæt vil være at prisen kan ramme kr 15-17.000 O_O
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#294843
George1 skrev:
Supergris skrev:Fordi du ser meget NEWS, behøver du vel ikke advare mod burn-in, hvis man ser meget fodbold?

Det kan jo også ske ved meget fodbold, hvis kanalen har et logo der gør ekstra nas på OLED panelet.
Selvom det er irriterende er der da stadig et problem med burn in, heldigvis er debatten blevet lidt bedre, efter vi havde en stor og meget tiltrængt tråd om burn in i efteråret.




Globulus, hvilke præferencer mener du, retfærdiggør en pris på 12.990 kr., når det drejer sig om en 55", men samtidig betragter du en 65" til 17.999 kr. som værende for dyr?

Personligt mener jeg, at Samsung Q9FN er en fin skærm, men absolut enig i, den er prissat for højt.
55"eren i særdeleshed, når man sammenligner med, hvad man ellers kan få til betydeligt lavere priser...
Hej George1, når du svarer på et citat, så tror jeg du kommer til at skrive eget indlæg inde i citat-rubrikken, så det bliver et gætværk at se hvad du skriver og hvad du citerer.

Du kan også citere enkelte dele af et indlæg og svare på dem som du vil, men det kræver at du lige klipper citaterne korrekt ellers bliver det en rodet affære at forstå dine ellers fine input i trådene ;)
Af George1
#294845
IT-Bruger skrev:
George1 skrev:
Supergris skrev:Fordi du ser meget NEWS, behøver du vel ikke advare mod burn-in, hvis man ser meget fodbold?

Det kan jo også ske ved meget fodbold, hvis kanalen har et logo der gør ekstra nas på OLED panelet.
Selvom det er irriterende er der da stadig et problem med burn in, heldigvis er debatten blevet lidt bedre, efter vi havde en stor og meget tiltrængt tråd om burn in i efteråret.




Globulus, hvilke præferencer mener du, retfærdiggør en pris på 12.990 kr., når det drejer sig om en 55", men samtidig betragter du en 65" til 17.999 kr. som værende for dyr?

Personligt mener jeg, at Samsung Q9FN er en fin skærm, men absolut enig i, den er prissat for højt.
55"eren i særdeleshed, når man sammenligner med, hvad man ellers kan få til betydeligt lavere priser...
Hej George1, når du svarer på et citat, så tror jeg du kommer til at skrive eget indlæg inde i citat-rubrikken, så det bliver et gætværk at se hvad du skriver og hvad du citerer.

Du kan også citere enkelte dele af et indlæg og svare på dem som du vil, men det kræver at du lige klipper citaterne korrekt ellers bliver det en rodet affære at forstå dine ellers fine input i trådene ;)

Tak for info :o kan godt se det er lettere at se på denne måde, jeg plejer bare at skifte linie
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#294847
George1 skrev:Tak for info :o kan godt se det er lettere at se på denne måde, jeg plejer bare at skifte linie
Ingen årsag...skulle det være en anden gang ?
Af Dusty
#294864
kaja69 skrev:Ok, tak. Hører meget gerne fra folk med praktisk erfaring med vægophængning af LG B8/C8/E8?

Og så er der OLED burn-in issuet. Kigger på rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test. Kan dog stadig ikke finde ud af om "mit forbrug" med meget fodbold (antager i øvrigt der er mange der ser en del fodbold, i praksis er det vel 2-4 kampe om ugen) vil medføre burn-in.
Jeg har forgængeren B7 og ser en del CL og PL fodbold, som især er TV3+ og 6'eren, nogle gange om ugen. Ser en del DR2 - resten streaming og BD. Selvom det er de samme kanal logoer over tid, har jeg ikke skyggen af BI eller IR. Den problemstilling er helt overgjort - kun de få som har problemet skriver aktivt i fora.
Vedr. ophæng hænger min ikke plant med væggen, men des skyldes mest skærmen er tyk nederst - har vinklet kabelstik. Hænger et sted hvor det æstetisk ikke bemærkes.
Af kaja69
#294869
Godt input, tak!
Af Strider
#294880
Nu har jeg så selv et Sony AF8, og har haft det i 3 måneder, hvilket jo nok ikke er så lang tid, men ser også rigtig meget fodbold, især om lørdagen, fra kl 13 til kl 19. Og har været Burn in eller noget.
Plus at jeg også ser mange andre kanaler med logoer også.
Er altså trods alt et få tal, som oplever Burn in
Af Fonzer
#294904
Jeg følger lidt med i denne tråd.

Kan nogen fortælle om dette er den "gode" udgave af q9fn. I specs står led backlit og direct led. Manufacture part number er QE55Q9FNALXXN
Det er en demo eller returvare, men prisen er så også omkring halv pris