Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#293054
Langendorf skrev:Mit af8 siger det Er opdateret når jeg søger. Men det er altså v7.0 der er på. Andre der ikke kan opdatere?
Den udrulles i faser mht automatisk/søgt opdatering på selve TV'et. Jeg mistede tålmodigheden i sidste uge og hentede det til USB-stick som langt de fleste der har fået det opdateret. https://www.sony.dk/electronics/support ... s/00206881 (vælg model)
eller direkte mht AF8: https://www.sony.dk/electronics/support ... s/00015794
Og ellers må du pænt vente til det bliver din tur i Hr og Fru Jensens auto-update kø.
Af mads_t
#294174
Nu har jeg selv købt et Sony KD55XF9005, og har ikke opdateret til Oreo endnu, så jeg vil gerne spørge jer, der har opdateret, om i er tilfreds med opdateringen ?
TV-et fungerer jo fint med den nuværende Android 7, så hvis der nogle problemer med Oreo, kan man jo bare vente med at opdatere. (i øvrigt er automatisk opdatering vist annulleret lige p.t. på grund af et problem med manglende lyd ved brug af soundbar)

Lige nu kigger jeg lidt på standby forbruget, som jeg synes er for højt, (TV-et bruger ca 22w, når det "vågner" for at kontrollere et-eller-andet, er det det samme med Oreo ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#294187
Siden Oreo opdateringen har mit tv lidt af Netflix problemer.

Enten kan den ikke starte et afsnit/film uden af den lukker, og vender tilbage til indgang som var åben forinden, eller den afspiller, som nu, Shadowhunters, og så lige pludselig lukker den midt i afspilning og tilbage til hdmi X.

Det er begyndt at blive rigtig irriterende at netflix app fejler så ofte.
Af Jensz
#294655
Har opdateret til Oreo på mit A1

Jeg kan desværre ikke længere tilgå DR TVs HbbTV via den
"røde knap" på remoten.

Kun gennem den app som udbydes i Sony Select gruppen af apps, hvilket er lidt bøvlet at skulle derind hver gang :((


Andre som har den udfordring ?

(modtager DR via DVB-t)
Af Basto
#294663
Jeg venter også også. Med at opdatere til Oreo denne gang, næsten alle film fra hdd var ude af sync.
Mvh Michael
Brugeravatar
Af TBC
#294673
mads_t skrev:Nu har jeg selv købt et Sony KD55XF9005, og har ikke opdateret til Oreo endnu, så jeg vil gerne spørge jer, der har opdateret, om i er tilfreds med opdateringen ?
Sony AF8: Fuldt ud tilfreds med opdateringen - har ikke oplevet noget afgørende og aner faktisk intet om hvad fejlen der skulle have fået opdateringen udskudt specifikt skulle handle om =?

Det eneste jeg har oplevet er framedrop i videoLAN player hvergang det skal ny undertekstning på skærmen (mens det kører fint uden undertekster) - men om det også var der i 7'eren aner jeg ikke for det prøvede jeg aldrig undertekster i videoLAN playeren, så det kan ligeså vel være appen.

Derudover har jeg oplevet at jeg ikke kan afspille denne YouTube video upscalet til 4K uden framedrops, selv om jeg godt kan afspille andre 4K Youtube videoer på TV'et - videoen afspilles fint på PC https://www.youtube.com/watch?v=D3iKUZND3Tw ..Igen ved jeg ikke om det også var sådan på Nougat - Tror det er et proccessor spørgsmål mere end noget andet.

Edit: Jeg benytter TV'ets indbyggede smart-tv platform og ikke ekstern boks som i stuen, til hvad der blot er et soveværelses-tv.
Senest rettet af TBC 15. mar 2019, 22:36, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af bbplayer
#294674
Man kan vel dårligt se problemerne, hvis man ikke bruger de features og apps som tv't giver, altså når man har en ATV :) Så måske skal dem som spørger om denne Oreo opdatering, lige spørge til ens brugsmønster, om det er tv eller en ekstern boks man egentlig bruger, for så gør Oreo dårligt nogen forskel når der spørges til stabilitet.

Jeg har stadig netflix problemer efter opdatering, dog ikke så ofte men det sker stadig på mærkelige tidspunkter at netflix app bare lukker ned.
De nye funktioner i home panelet, er ikke helt så smarte som de ser ud, Youtube har det med at vise reklamer istedet for at gå til den givne video, og så hoppe til youtube hoved menu, hvor man så kan gå helt ud og prøve igen, og så virker det.
Brugeravatar
Af moose74
#294858
En af mine bekendte har denne

Billede

Som har fået V.8.0


Har købt XF 9005 som ikke viser opdateringen Billede.... er det risky at hente den fra sony s hjemmeside og selv installere via. USB


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af barslund69
#294860
Jeg har selv hente den på sony hjemmeside ingen problemer der og installeret via usb
Brugeravatar
Af moose74
#294861
barslund69 skrev:Jeg har selv hente den på sony hjemmeside ingen problemer der og installeret via usb

Og du har ingen problemer Billede

XF9005 link :

https://www.sony.dk/electronics/support ... s/00015794



Vi har konstateret, at vores nyeste Android 8.0 Oreo-opdatering i nogle tilfælde kan forårsage manglende lyd fra visse soundbars, A/V-receivere eller hjemmebiografsystemer, hvis TV'et har stået for længe i standby. På grund af dette potentielle forbindelsesproblem, som vi anser som en ulempe for nogle af vores kunder, har vi besluttet at udskyde den automatiske Android 8.0 Oreo-


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af moose74 17. mar 2019, 17:28, rettet i alt 1 gang.
Af barslund69
#294863
Har installeret det på mit ene tv af 2 jeg har. Har også installeret det på en kammi XF. Hans køre som det Skal og mit er i det store hele ok. Eneste med mit er Netflix ikke kører super efter den installering der kommer nogle gange et enkelte hak eller to i løbet af feks en film. Det problem havde jeg ikke før og af den grund har jeg ikke opdateret det store tv i stuen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294866
Jeg har de sidste par dage også oplevet spontane hak på Netflix Dolby Vision titler via ATV. Jeg ved ikke om Oreo er synderen i det du beskriver. Spottet i Triple Frontier og Love Death + Robots.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15