Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AlexanderRTC
#294433
Jeg og kæresten skal til at købe tv til stuen, budget lød først på 7k , men vi overvejer stærkt ud fra anmeldser osv. at invester i c8 til 8888,-. Efter at have læst en del om det, både på forum herinde og andre steder, så ville jeg gerne høre om det kan betale sig at give de 900 kr for en c8 over en b8 - gamer så er vand til høj fps og frekvens

Samtidig ville jeg høre om det kan betale sig at vente med at købe? altså om den lancering af 2019 modeller gør en stor nok forskel til det er værd at vente? og hvor lang tid går der før man kan se det på prisen?

Ved godt det er mange spørgsmål, men er et stort spørgsmålstegn!

Mvh. en forvirret mand
Af Grandahl
#294434
Nu er der ikke sket den store revolution hen over de sidste generationer af OLED skærme, panelet til næste år ( Det der kommer her foråret ) har heller ikke billedmæssigt forbedringer, men der er andre små forbedringer der er mere relevante for nogen end andre.. Der er artikler her på forum om de nye skærme der er på vej fra LG.

De nye skærme vil være dyre ved lancering og nok ikke komme ned til de 10000 kr før engang til efteråret, måske først til Black Friday sidst i november.. Det er nu tv er allerbilligst, jeg ville ikke vente.. Jeg ville også vælge C8
Af George1
#294435
Power åbner i Køge til foråret, der plejer at være nogle rigtig gode åbningstilbud for de hurtige.
Senest rettet af George1 12. mar 2019, 17:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af hans123
#294438
Du kan sikkert ikke se forskel på B8 og C8. Det vist samme panel

C8 har lidt bedre mulighed for kalibering hvi det betyder noget.

Jeg valgte B8 Men det var som soveværelse tv
Brugeravatar
Af bbplayer
#294440
George1 skrev:
bbplayer skrev:
George1 skrev:Power åbner i Køge til foråret, der plejer at være nogle rigtig gode åbningstilbud for de hurtige.
Og som flatpanels nævner, en i Køge.
Men dog på Sjælland sorry
retter lige

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1552043179
Hvad er der nu galt med SJælland? Er du venner med trådstarter og skal køre bilen? :)
Af AlexanderRTC
#294446
Grandahl skrev: De nye skærme vil være dyre ved lancering og nok ikke komme ned til de 10000 kr før engang til efteråret, måske først til Black Friday sidst i november.. Det er nu tv er allerbilligst, jeg ville ikke vente.. Jeg ville også vælge C8
Er det en delt mening med at de ikke bliver billigere? for har også selv på fornemmelsen jeg skal købe - men bare skide træls hvis den ender på 7500 inden for de næste 2 uger
Af Globulus
#294456
Jeg ville også vælge C8, hvis det skulle være et OLED og det skulle være i dag.
https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/b8-vs-c8

Du kan selvfølgelig vente og satse på, at du måske kan samle det op billigere ifbm et åbningsudsalg e.l., men priserne *er* virkelig lave og du får under alle omstændigheder meget TV for pengene lige p.t. Det er kun nogle uger siden det kostede 9.999 kr. og tilbage i december hed det 10.999 kr.

Måske du kan få det billigere, men det kan lige så vel hænde, at kun B8 kommer på slagtilbud i meget begrænsede mængder og/eller at C8 ryger tilbage til 9.999 kr. eller ligefrem begynder at forsvinde fra markedet.

Jeg ser den nuværende pris på 8.888 kr. som butikkernes forsøg på at slippe af med restlagrene inden 2019-modellerne kommer på markedet. Det er kun et gæt fra min side, men hvorfor skulle mønsteret i år være anderledes end de foregående år?
Brugeravatar
Af bbplayer
#294483
Følger du andre råd givet på det spørgsmål her på forum, så dropper du det, de bruger forudindstillet parametre, og intet udstyr til det specifikke tv, når du siger ja tak.

Derimod gør power en smule mere og bruger udstyr :) Der får du i det mindste lidt for pengene.

Så brug f.eks dette forum eller rtings.com og se om det ikke er nok for dig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294484
Ja, Elgigantens “kalibrering” er intet værd. De kalibrerer ikke. De justerer bare på baggrund af en lap papir med nogle tal på. Det kan du selv gøre.