Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#294387
Rasmus999 skrev:Er Tizen væsentligt mere snappy og brugervenligt end Androids styresystem?
Nu er det ikke kun et spørgsmål om Android vs Tizen. Flere producenter af tv med Android kan stadig have store forskelle i hvor snappy kanalskift og navigering i menuer opleves.
Mener at menuer og indstillinger udvikles uafhængigt af Android delen i tv'ets styresystem. På det punkt har Sony desværre bare ikke strammet ballerne nok i udviklingen af deres user interface og testet deres styresystem tilstrækkeligt inden de sendte sine ellers fine produkter ud til brugerne.

Disse problemer skulle vist også være udryddet i højere grad i Sony 2019 modeller. Efter sigende fordi utilfredsheden var larmende overalt hvor der blevet skrevet reviews af tech-sites og brugerne.
#294388
Tja, dem jeg har talt med melder om hurtigere responstider og færre genstarter/småproblemer, efter opdatering til 8.0 Oreo. Det samme gør sig iøvrigt gældende på mit Philips TV? Men i det mindste kommer der da opdateringer. Det samme kan jo (desværre) ikke siges om konkurrenterne.
#294390
henrik.yde skrev:Tja, dem jeg har talt med melder om hurtigere responstider og færre genstarter/småproblemer, efter opdatering til 8.0 Oreo. Det samme gør sig iøvrigt gældende på mit Philips TV?
Som lige nævnt, så er nogle af de steder hvor systemet opleves som sløvt, måske slet ikke pga Android delen. Alle producenter der lægger Android ind i deres tv-produkter har et andet lag software der styrer andre kommandoer og dette lag software er noget de selv udvikler og fungerer uafhængigt af Android men alligevel som en integreret del af det indbyggede user interface.
#294391
Henrik nu spørger han om en generel ting, for mig og andre er billedkvaliteten i XE 90 favør, det alene og også for dig ville det være afgørende.. det er da muligt du har en 7-8 venner der er glade for det Sony de har, og det er kun godt.. Men det kan vel ikke diskuteres at Samsung er bedre velintegreret og hurtigere i det jeg nævnte ovenover.. Har du selv prøvet at sammenligne?
#294392
Altså Tizen platformen kører bedst af alle, ingen tvivl om det. Jeg har iøvrigt også et Samsung TV, udover mit Philips OLED, så ja, jeg har rigelig mulighed for at sammenligne. Men for nu at komme tilbage til kernen, så er billedkvalitet afgørende for mig når jeg anbefaler. De "andre ting" kommer længere nede på prioritets-listen. Og så er det jo op til trådstarter hvad han mener er det vigtigste for ham.
#294393
Jo jo men spurgte han jo efter netop det, derfor svaret.. Jeg er for længst holdt op med at undres over hvad andre tillægger størst værdi når der handles tv.. Har før prøvet at 1 priotet var et Hvidt tv, eller hvid kant, først efter denne priotet var i hus kunne der kikkes mod noget som helst andet.
#294394
Synes forresten også at et tredje tv bør tages med i overvejelserne.
Har fundet frem til at Q6 og Q7 ikke gengiver gradienter så godt...men det gør derimod NU8000-serien langt bedre, som pt koster kr 6.490 for et 55" og kr 7.999 for 65".
Skulle jeg vælge så tror jeg at jeg havde taget sidstnævnte, hvis det ikke ender med Sony eller LG.
Håber input fra denne tråd kan gøre dit valg nemmere...valget er dit og kun dit :)
#294406
Torben Rasmussen skrev:Vær OBS på, at NU8 kan fås i en version, hvor de har proppet metalfjernbetjeningen med i kassen. Jeg mener den hedder NU84xx eller NU87xx. Den kan være værd at holde øje med.
Du mener vel NU804X eller NU807X O_O ....har set dem i disse varianter: NU8045 og NU8075
#294414
IT-Bruger skrev:
Torben Rasmussen skrev:Vær OBS på, at NU8 kan fås i en version, hvor de har proppet metalfjernbetjeningen med i kassen. Jeg mener den hedder NU84xx eller NU87xx. Den kan være værd at holde øje med.
Du mener vel NU804X eller NU807X O_O ....har set dem i disse varianter: NU8045 og NU8075

UE65NU8075 står til 7.999 i Power og UE65NU8045 til 7.990 hos Komplett. Hos sidst nævnte skriver de specifikt "Metal remote"
#294420
Så er det muligvis kun 8045, som det gælder for, men de sidste tal i produktnavnet plejer blot, at være måden man skaber forhandlerspecifikke modeller, så Power og Elgiganten eksempelvis kan have hver sin variant af samme TV.
#294422
Iflg. Samsungs danske site følger TM1890A, som også er den sølvfarvede remote, med NU8075.

Tror at Power er nemmere at have gøre med i tilfælde af RMA...og nemmere at besøge fremfor Komplett, som udelukkende begår sig i nethandel.